• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • 22Maj2012

Hoppar in här.. Blev inlagd igår, öppen 2 cm. De försöker broms öppningen ett par dar. Är i v 30+4 så den kan komma när som.

• wockatz

Känns fel att säga välkommen hit men...
    Hoppas de lyckas stoppa det ett tag iaf.
    Styrkekram från Gävle

• 22Maj2012

Ja, tack :) jag hoppas verkligen att det dröjer några dagar till iaf.. Helst veckor.. Tack snälla du!

• wockatz

22Maj2012:
    Så svårt att veta vad jag ska skriva. SJÄLVKLART hoppas vi att bäbis får stanna i magen!! Men om han/hon kikar ut så har vi ju väldigt bra neonatalvård i Sverige. Och vecka 30 är ju riktigt bra trots allt! Vet ni varför du börjat öppna dig?

• 22Maj2012

I vilken v födde du? Nä, det vet inte riktigt förutom att livmodertappen är plan, fick en lite blödning i samband med att tappen planats ut..

• wockatz

Min tjej kom i 28+1 pga havandeskapsförgiftning. Vi hade bf den 1mars och fröken tittade ut den 9e dec. Hon växer och frodas!! :)

Hmmm det spelar ju ingen roll varför de kommer tidigare, jag var bara nyfiken. Den här tråden skapades för att hjälpa och stötta och fråga. Jag har tyckt att det varit skönt med 2011-tråden. Folk förstår vad man går igenom och hur man känner på ett helt annat plan! Skönt ändå att du är inlagd så de kan ha stenkoll!

• 22Maj2012

Ja, det är skönt att läsa om andra som gått igenom samma sak som väntar oss.. Bebisen var beräknad på vår bröllopsdag så det hade varit extra roligt om den hade kommit 22 maj.. Men nu hoppas vi på allt det bästa :)(

• Scorpio

22Maj: Håller tummarna för att bebis stannar inne ett tag till! Men välkommen hit ändå!! :)
    Jag blev inlagd pga vattenavgång i 30+4 och födde Enja i v 31+0 och det mesta har gått över förväntan bra!! Precis som Wockatz skriver så är neo-vården jättebra här!!

• 22Maj2012

Tack scorpio.. Ja skönt att höra att det gått bra för er :)) jag hoppas ju att den vill vara kvar några dagar till :)) är i v.30+5 idag..

• wockatz

Nu är vi på UAS och Moa är inne på operation av ljumskbråcket. Kirurgen berättade att det är jätteovanligt att bråck ploppar ut igen och ännu ovanligare att det händer på flickor. Så denna gång testar de titthålsop. istället. Håll tummar!

Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)