• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • Katarina76
    Scorpio skrev 2012-03-30 22:42:54 följande:
    Jag bara måste visa hur vår premiär-duschning såg ut förra helgen! =D

Hon blev så harmonisk så att hon somnade! =P

Vilka fina bilder du har på Enja! Jättefin tjej!
  • Katarina76
    wockatz skrev 2012-03-08 22:25:48 följande:
    Det är ju bra om man lägger till bilderna oxå! Ledsen om de är stora, vet inte hur man ändrar...

Oj vad hon har vuxit! Vilka goa kinder hon har fått. Urgullig! Jag gissar att hon är ännu större nu :)
  • Katarina76
    KarinF skrev 2012-03-09 12:47:57 följande:
    Bifogar ett par nytagna bilder.

Här ligger Emil på pappas bröst och myser.

Nytvättad och nöjd i kuvösen

Oj, vad liten han var för sin vecka! Visst syns det att han fick stanna längre i magen ändå, han ser ganska utvecklad ut trots sin storlek. Supersöt!
    Hur går det för er nu?
  • wockatz
    Katarina76 skrev 2012-04-13 10:47:20 följande:
    Oj vad hon har vuxit! Vilka goa kinder hon har fått. Urgullig! Jag gissar att hon är ännu större nu :)
    Mmmm, riktigt kramgo är hon! Kan tänka mig att hon väger kring 5,2 kg nu..
    Stora tjejen som dessutom sov en hel natt inatt!
    6 veckor korr nu och se ut så här:

• Nippertippan

Vår lille Willgot föddes i vecka 31+6 och hade en jätte stor ductus vilket är ovanligt så pass sent. Dom funderade på att ge pedea vilket är den medicinska behandlingen för ductus men vi valde att avvakta 2 dagar och se om den har krymt. Det hade den så vi struntade i behandling, en vecka senare var den helt stängd.

• gosan78

Hejsan!

Vår Neoh föddes 120212 i vecka 28+3. Han var tillväxthämmad och vägde 780gram och var 34 cm lång. Nu väger han 2100 och är 41cm.

Kram från mig.   

• wockatz

gosan78: välkommen till tråden! Grattis till lilla Neoh, min lilla tjej kom i 28+1 men vägde lite mer (995) än er kille. Har allt gått bra för er? Är ni kvar på sjukan eller har ni fått komma hem?
    Du behöver såklart inte svara om du inte vill. Kram

• Sundaymornings

Har era små också fått det lite typiska prematur-utseendet med avlångt huvud? Vår tjej har det och vill inte alls ligga på rygg med huvudet nedåt utan ska en envist ha det åt sidorna. Vilket inte direkt är positivt för hennes huvudform..

Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)