Välkommen hit alla nya! =)
Jag hinner knappt kika in här på fl längre, men jag läser ikapp iaf så jag ser vad som hänt i tråden =) Sämre med att hinna uppdatera själv! =(
Försöker dock skriva några rader i bloggen då och då.
Här går allt bra i alla fall! Förra fredagen var vi på första återbesöket på barnkliniken sedan Enja skrevs ut i februari. Läkaren tyckte att hon såg så fin och pigg ut så vi kunde sluta med järn och c-vitamin redan den dagen! Wihooo!! Vi har faktiskt märkt att hon blivit bättre i magen nu, så skönt!!
På utvecklingsfronten har det hänt mycket den här veckan: hon vände sig från mage till rygg på sin 5-månadersdag (3 mån korr), hon har börjat skratta lite ibland, hon har börjat upptäcka tungan och läpparna och gör munpruttar och smackar väldigt högt, hon tittat väldigt mycket på fötterna när vi övar på att sitta, nacken har blivit mycket starkare när man drar upp henne till sittande och stående, och hon håller även upp bröst och huvud när hon ligger på mage.
Allt kom på samma gång verkar det som =P Roligt är det i alla fall, och jag hoppas det kan ge lite glädje till er andra också som fortfarande har små pyttisar, att det faktiskt kommer en dag då man ser framsteg! =)
Jag vet att jag själv var väldigt less på att ha en bebis som bara låg och sov dygnet runt förutom när hon åt, och trodde att det alltid skulle vara så tråkigt ;) Men det blev det ju inte, såklart =)
Kram på er!

Spännande med gröt! Hon älskar den! =)

8 juni vägde hon 5100 g och var 58,5 cm lång =)