Välkomen in gullvivorna, hoppas ni får en len fortsatt resa och att det kommer att bara går framåt från o m. nu! födde Enya i v. 28+6 120312 då vägde hon 1005g och just nu ligger hon på min bröstkorg o sover hemma på vår soffa, och väger troligtvis över 3,5 kg den dagen kommer snabbbare än vad man tror,
När enya bara var ett par dagar gammal skrev jag_
” man kastas verkligen mellan tårar och lycka, ikväll tog de bort sepappen och så jag fick se hennes ansikte. hon låg och myste utan andningshjälp på min bröstkorg i tre timmar och klarade det med bara en andningsdipp (någon gång var syresättningen uppe vid hundra) och det kändes alldeles magiskt.... det är fortfarande svårt att fatta men så länge hon mår bra börjar jag se fördelarna och lyxen med att få se henne redan nu.”
Jag har aldrig varit så lycklig och ledsen som under tiden på NEO.. man lär sig mycket om bäde sig själv sin partner osv.... så även jag ilikhet med många andra prematurföräldrar började blogga. Jag har funnit stor tröst i att läsa andras bloggar så tänkte tipsa om det, min adress finns här nere och wockats har en fin summering av hennes tid, man kan finna bloggare för prematurer födda så tidigt som v. 22+5 som klarat sig, själv tycker jag att det inger hopp. är de med på facebook så tänkte jag även tipsa om grupperna för tidigt födda barn
och öräldrar, anhöriga och vänner till extremt prematura barn. Där finns det många samlade erfarenheter och personer som varit med om liknande situationer...
Lycka till!