Scorpio skrev 2012-06-01 00:36:53 följande:
liji77: åh vilken söt grabb! :)
Hur tycker du att han klarat det utvecklingsmässigt, med att lära sig krypa, gå, prata osv? Vet att man inte ska jämföra barn så, men det kan ändå vara kul att höra hur du upplever det :)
Tack!

Ja, han har varit sen med allt. Fick nedslag på alla sina kontroller på BVC. Det är samma sak nu. Han uppfyllde inte kriterierna på 3 års kontrollen. Får se hur det blir på 4 års kontrollen, men säkert samma sak igen. Jag kan inte riktigt säga hur efter han är, det är olika. Men han är i det stora ca 1,5 år efter i utvecklingen. Han kröp vid 1 års ålder och började gå vid ca 1,5 eller lite där över. Han är sen i talet. Vid 2 års ålder var det få ordigt. Mamma, mamma titta.
Jag har dåligt med koll på när han exakt gjorde sina genombrott, men han har som sagt varit sen med allt.
Jag har enbart tittat på
att han gör framsteg, men i sin egna takt och det har han gjort. Det är så väldigt olika det där vad premisarna får problem med. Det var något jag kände att jag inte var så förberedd på. Hur det skulle vara när sonen blev äldre. Jag funderar ju nu på hur det kommer att bli när han börjar skolan. Kommer han vara sen då också, hur länge kommer han vara det? Vad kommer det ge för konsekvenser?
Vi kom hem från Neo när han var ca 2 månader okorr och -1 månad korr, då vägde han 2270g och var 44cm lång. Ungefär då det första kortet togs. Ja, då var det st 38 i kläder och nu är det st 104. Tiden går....