God morgon.
Java, jag ahr läst din tråd och jag håller inte helt med dig.
Jag gillar att det finns många kategorier och trivs med att det är stor variation. Självklart finns det trådar man retar sig på och finner totalt onödiga, men eftersom jag själv har "mina" trådar som jag vill ska vara kvar, får jag väl stå ut med att dessa andra trådar också får leva, hur irriterande jag än tycker de är.
Ex. så kan man ju knappast påstå att den tråd om Buffy som jag "hänger" i är relevant för familjelivet (fast sambon skulle kanske ha åsikter här?
), likaså har vi en frågesport om just allt som är Buffy- och Angelrelaterat. Snacka om OT. Men jag har haft så oerhört roligt i de där trådarna och hittat nya vänner, så jag är glad att de tillåst.
Vad jag i stället skulle önska är en uppstramning av rubriksättandet. Som det är nu kan ju en rubrik vara allt från ett halvt inlägg till enbart ett ord, av typen "Hjälp!". Inte minst det senare är irriterande, för det gör det omöjligt att veta vad tråden handlar om, utan att klicka på den. Då blir det svårt att sålla aktivt i sitt letande efter bra trådar. Hur en uppstramning av rubriksättande skulle kunna gå till, rent praktiskt, vet jag dock inte. En anmälningspunkt, kankse? Att man skulle kunna få tråd bortplockad pga felaktig/intetsägande rubrik?