• Fröken positiv

Dansa med vargar 2

Såg att gamla tråden var stängd. Startar genast en ny!
    Så här skrev Java när hon startade 1:an:

"Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga."

• Svar på tråden Dansa med vargar 2
  • TEM

Dagis har större barngrupper och på så sätt krävs det mer av barnet, men då är det fler personal men ändå för få, fördelar är att när det är fler vuxna så kan barnet välja vem de ska ty sig till, samt att lagen säger att det ska minst vara en med pedagogisk utbildning, det vill säga förskollärare. Sen så blir övergången till skola mer odramatisk. Fördelar med dagmamma är att det är i hemmiljö, färre barn och en vuxen som då barnet lär känna ordentligt. Nackdelar är att de oftast saknar utbildning, inte har en annan vuxen att luta sig mot vid en dålig dag vilket alla har. Sen måste man ju se vad som passar barnet bäst. Det viktigaste.

• TEM

Det hjälpte att diskuter det med dig, fick sortera upp hur jag tänkte. H har nog inte heller helt svalt att E är så stor att det är dags att börja välja sånt nu. Kom som en överraskning

• Lajsa

Ja tiden rullar på tycker det var nyss alla ni var gravida och där sitter ni med era små liv och själv har jag ett i magen Jissös kann knappt tro att det är sant.
    det är inte lätt med alla val menjag hopas no kommer överens om det som ni känner känns rätt. Har Linkan hört någe ang jobbet han sökte? det kanske du inte vill skriva här så vi kan ta det senare i sånna fall

• Lajsa

Lite drygt 3 tim tills jag får domen
    Hoppas få se en rörlig sunshine och Dr säger det här ser fint ut men efter vad man gått igenom så tänker man alltid det värsta... sån e jag.

• Majblomma12

Jag tror på dig och sunshine, Lajsa. Det finns ju inget som tyder på att det inte skulle vara bra.

Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
  • TEM

Har det nog själv vid tillfälle, nu ligger han och skvalpar runt i badkaret. Stackarn har det inte lätt ibland. Jag tjatar om allt har PMS Jag blir inte så snäll då.

• TEM

Till dig lajsa är det bara håller med IS det går säkert jättebra du kommer att få se det lilla hjärtat picka förfullt.

• TEM

Så ha en fortsatt bra dag ni två eller fyra eller hur man nu räknar, lycka till lajsa

Svar på tråden Dansa med vargar 2