Inlägg från: Anonym (hur gör man?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hur gör man?)

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-01-19 10:32:13 följande:
    ... andra sidan stan i Stockholm handlar om 10 mil

Det är inte jukkasjärvi vi pratar om

Och, om bägge har barn, som går i skolan, och halv eller heltidar med barnen, och har ex  som har delad vårdnad, då är det inte bara att flytta.

Jag har ytterligare problemet med att ena grabben är verkligen inte flyttbar - han skall helst inte byta skola/miljö på ett tag av andra orsaker.

Så ja - en deltidsmamma på samma gata, det vore något det - känner du någon söt  
    du får ordna ett grannkalas nån helg, se  vilka som dyker upp:)
  • Anonym (hur gör man?)

hm....såg nu bild på FB på exets "nya"...har vetat om henne hela tiden men aldrig vetat vem det var. Fick nu se henne då de blivit vänner så jag såg det på hans profil. Blev förvånad över att hon är ganska lik mig, det har han inte sagt:) . Det bubblar upp en del känslor. Delvis glad över att hon är lite lik mig, haha men samtidigt retar det mig också...
    skrattade åt mig själv då den förste jag dejtade efter skilsmässan var delvis lik exet också...så kanske är det inte så konstigt om det blir så.

• Anonym (hur gör man?)
    Tusse85 skrev 2013-01-19 21:09:01 följande:
    Okej, såhär är det, jag blev medlem igen på MP för några dagar sedan och började igen prata med en kille där som jag pratade med ganska mycket förra gången jag va medlem men vi sågs aldrig då.

Nu är vi båda hemma och utan planer ikväll så han har nu frågat om jag vill komma över på en spontandejt. Och jag vill verkligen träffa honom för allt verkar väldigt givande med honom. MEN ligger osminkad, i myskläder och har egentligen ingen lust alls att fixa mig. Även orolig att jag ska "göra en tusse" om jag åker hem till honom... samtidigt så är det sista chansen att träffa honom på en vecka för imorgon jobbar han och jag har redan planer på kvällen och sen får jag hem barnen på måndag....

hur hade ni gjort?? Borde jag ligga kvar i soffan eller borde jag hoppa in i duschen? :S För samtidigt känns de ju som de är dom spontana dejterna som blir roligast......gah, beslutsångest
    kan inte han komma till dig i stället?
  • Anonym (hur gör man?)
    Tusse85 skrev 2013-01-19 21:27:13 följande:
    nej usch nej, då måste jag panikdiska och sånt ju ;)
    haha, tänkte bara att (tycker jag) om man går hem till killen är det ganska svårt säga nej om man nu kommer på att man inte vill ha sex. Tryggare hemmavid :)
  • Anonym (hur gör man?)

å jag har lite svårt bestämma mig för vad jag tycker om en ny bekantskap, Endast mailat och chattat lite grann. Han är kul, skriver bra, lite rapp sådär, gillas:) men ändå är det nåt som gör mig tveksam.... alla andra jag haft kontakt med har jag rätt snabbt kunnat avgöra om jag ville fortsätta eller inte men den här är svår....får väl fortsätta nån dag till kanske.

• Anonym (hur gör man?)
    Anonym skrev 2013-01-20 10:45:34 följande:
    Varför inte träffa honom på någon neutral plats och ta det från där? Är väl onödigt att avbryta helt och hållet innan du har mer information?
    ja precis...tror han kan vara "värd" en träff, se hur han är IRL. Han verkar lugn och trygg, rätt öppen, precis som jag så det känns bra. Tror nog jag skulle ganska snabbt kunna ställa några raka frågor om vi sågs, man märker på svaren om han är ärlig hoppas jag:) . Jag tror min tveksamhet delvis beror på att han levt ensam rätt länge, man undrar liksom om det är nåt "fel" på honom, haha. Men det kan bero på precis vad som helst.
  • Anonym (hur gör man?)
    Afrodite79 skrev 2013-01-20 15:21:35 följande:

Va? Har du aldrig provat ONS? Förvånad

Flört
    fast det blir ju sällan så bra...har varit med om 3 såna....ingen speciellt bra egentligen, säkerligen just för att man inte känner varann så bra. så såna vill jag inte ha fler...:)
  • Anonym (hur gör man?)

jag har angenäma problem....kanske:)

mailar med tre stycken.. inga träffar inbokade men det kanske kan  bli nån till helgen. Nu är frågan vem jag i så fall ska passa på att träffa.
    Tror den ena är hur seriös som helst och vill hitta kvinnan i sitt liv...och jag kanske inte är redo för nåt sånt riktigt än...är det då taskigt av mig att träffa honom, för hans skull...om han nu skulle gilla mig? Eller borde jag bara ta det som en dejt och sen bara se hur han verkar?

de andra två tror jag inte är lika seriösa, och på ett sätt kanske det är bra, men å andra sidan vill jag inte träffa nån som kanske bara är ute efter sex...men där vet jag inte riktigt hur de står

så hur sjutton ska man resonera?

• Anonym (hur gör man?)
    Isnogood skrev 2013-01-21 15:49:28 följande:
    Va en del e kräsna Drömmer

Jo, e ju en del av problemen, när inte ens åldern ligger i linje med vad man söker.
    Hade lite samma problem, väldigt många för gamla (enligt mig) män som kontaktat mig, trots att jag skrivit åldersspann.   
    samma här...många över 50 tittar på "unga" mig..men det är väl logiskt, men jag tittar på mer jämnåriga män, som i sin tur kanske vill ha yngre *suck*
    men jag ska inte klaga egentligen...får mail från både högt och lågt, haha
  • Anonym (hur gör man?)
    Papito skrev 2013-01-21 14:07:57 följande:

Håller med isno, verkar han bra kan du alltid dejta en eller ett par ggr. Men det är klart, blir det mer får du vara tydlig med att du inte är redo för ngt jätteseriöst.
    ja, ni har så rätt:)

tror mer det var de övriga två som ställer till det lite i min hjärna...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!