• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-09 10:04:26 följande:
    Har någon här inne erfarenhet av Falun? 
    Går du tillbaka nån sida så har vi en lista som du kan kolla vilka som går i Falun.
    Annars uppdateras nog listan ikväll när Vincents mamma vari på ET ida.
  • Vincents mamma

Jag svarar ju snabbt på sprutorna så mitt schema med korta metoden såg ut så här. Dag 2 sprut start
    Dag 6 stopp sprutan
    Dag 8 vul
    Dag 9 ägglossnings sprutan och dag 11 ÄP

• LnH

mitt schema såg ut så här:
    mensens andra dag gonal-f
    dag 5 orgalutran
    dag 6 vul
    dag 9 vul plus ägglossningsprutan
    dag 11 ÄP och dag 13 ET

• Vincents mamma

Då var man ruvare igen... Test dag 27/5 men min mens kommer ju alltid tidigare om det inte tar sig.. 4 celligt perfekt ägg tillbaka och 4 som dom ska odla vidare och frysa om dom är fina blastosar

• LnH
    Vincents mamma skrev 2012-05-09 13:32:37 följande:
    Då var man ruvare igen... Test dag 27/5 men min mens kommer ju alltid tidigare om det inte tar sig.. 4 celligt perfekt ägg tillbaka och 4 som dom ska odla vidare och frysa om dom är fina blastosar
    Grattis!!!!

Håller tummarna att det som de odlar vidare tar sig med men självklart så hoppas jag att det du fick tillbaka blir en liten Baby
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-05-09 13:32:37 följande:
    Grattis min kära numera ruvare!
    Då håller vi varenda finger o tå i kors för att de ska ta sej denna gången.
    Å de e ju sjlvklart att de ska de, de tycker ja vi bestämmer nu hehe.
    Sen ska du se att dom 4 blir 4 fina blaso som du kan använda till syskon sen

Kram
  • Vincents mamma

Jo jag har också bestämt att det ska gå nu!! Dels för att det är sista försöket och dels för att Vincent vill bli storebror! Haha

• familjenekberg

Uch har mått så illa i dag, så jobbigt om jag viste att det lyckas så är det helt okej men om det är medcinen som gör det inte okej. Just nu har jag ömma bröst, tyngd känsla, olidlig trött, illamånde undrar om allt kan beror på medicinen eller om det har funkar är på ruvar dag 8 i dag.

• Mandelmumsa

Tycker det låter väldigt positivt Ekberg! Om symtomen är så påtagliga borde du kunna testa snart! Ska du tjuvtesta?

• LnH

Ohhh extremt ont i brösten har jag med, hehe men jag är bara på RD5. Så det beror nog på ngt helt annat dock. Men skönt är det inte, gör ont att ha på sig BH, känns ungefär som när man har fött barn och allt rinner till.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012