• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Vincents mamma

Jag mår rätt bra, vecka 12 nu (11+4) så det går framåt! Mår illa till och från och är fortfarande trött på kvällarna. Känner av foglossningen åxå. Förstår precis hur du känner när det inte känns verkligt, jag känner fortfarande så och vill inte riktigt tro på det än, ska på ul 14 maj då är jag ju i vecka 14 och efter det kanske jag vågar tro på det!

• karfor

Härligt att höra att det går bra för alla!!! Jag är i v 18 nu och det går undan .

• Vincents mamma

Halloj! Hur är det med alla? Här är det bara bra går in i vecka 15 idag och har sen någon vecka börjat känna bebis röra sig! I tisdags hade vi tidigt UL och allt såg så fint ut :) nu är nästa tid inte förrens 20/6 så långt dit :(

• skånetjejen

Hej allesammans :) stort grattis till alla som har plussat :) jag ska spola min äggledare på fredag! Någon som har gjort det? Har en paus från Ivf nu i vår ! i höst ska vi börja igen men då privat början av juni ska vi på samtal för första gången på vår nya klinik ! 5 gången gilt hoppas det går vägen för snart orkar jag inte mer ! Stort grattis kram

• LnH
    skånetjejen skrev 2013-05-22 11:49:02 följande:
    Hej allesammans :) stort grattis till alla som har plussat :) jag ska spola min äggledare på fredag! Någon som har gjort det? Har en paus från Ivf nu i vår ! i höst ska vi börja igen men då privat början av juni ska vi på samtal för första gången på vår nya klinik ! 5 gången gilt hoppas det går vägen för snart orkar jag inte mer ! Stort grattis kram
    jag har också gjort det. Jag hade stopp så det gjorde sjukt ont när de spolade dem. men de sa att det bara gjorde ont ifall man hade stopp.
  • skånetjejen

Hej nu har jag gjort hsg undersökningen ! Gick bra :) såg bra ut! Gjorde ont och kramps regällt i början när hon stoppa in slangen men gjorde inte alls ont när hon spola kontrasten ! Skönt att ha den gjord ! Vet någon om det ökar chansen att bli gravid efter? Eller det kanske bara ökar Om man hade något stopp! ?

• LnH

Här var det dött, min favvo tråd :)

Hur har det gått/går det för alla?
    Själv så gick jag in i vecka 18 och ja det börjar bli tungt redan nu :)

• Vincents mamma

Här är det fortfarande fram och tillbaka.. Blödning efter blödning och läkare som pratar tidig förlossning. Än så länge mår bebis bra och är opåverkad så det är väl positivt. Psyket mitt mår skit dock :( Har varit sjuk skriven sen vecka 15 och är nu i vecka 22

• Csillag

Heeeeej flickor. jag e fortfarande me er!!! Håller tummarna att allt ska gå bra för er o ni snart har era kboddisar i famnen savannah e nu snart 5 månader o hur underbar som helst. Vet hur de e me en jobbig graviditet både osykiskt o fysiskt o ja vet de inte e stor tröst men ja lovar att 1 sek efter ni sett eran bebis o har h*n i famnen så är alla problemet o allt som bortblåsta. Kämpa på flickor. Finns här bamsekramar

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012