• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Rikolin skrev 2013-10-17 19:55:28 följande:
    Kul att läsa om alla som det gått bra för, så härligt efter allt kämpande!  Nu ska vi precis göra ett FET försök och hoppas på samma underbara tur! Fortsatt lycka till allihopa!  

Heeeej gumman Guuu va glad jag blev när ja såg att de va du som hade skrivit. Skönt att höra allt går bra för er o att ni planerar syskon försök. Ska hålla alla tummar o tår för er. Du måååäste hålla mej uppdaterad. Bamsekram till dej
  • Csillag

Hur går de för alla våra gravida...ka vill se beeeeebis bilder !!! Å hur går de för våra kämpande??? Har vari så sugen pp en till mn då oddsen e nersatt till 3% nu o MF risken lkat till 80% så känns de hopplöst o kommer skula i mer smärta o tårar än glädje. Tänk om allt kunse va lättare. mina vänner säger att de hade varit jag o hon i familjen annorlunda som har 12 barn isf. tånk va härligt...12 barn drömde för ett tag sen att vi fick 4lingar. nör ja berättade de för barnen o mannen så såg dom skräckslagna ut haha. Hoppas verkligen de går bra för våra kämpande o gravida. Kram

• Vincents mamma

Inga bebis bilder här än, 4 veckor kvar till bf dock kanske jag har tur och blir igångsatt lite tidigare, remissen har gått iväg så det är bara hålla tummarna på att den går igenom :)

Gravid vecka 36
  • LnH

Ingen bebis här heller, har nu idag 4 veckor  kvar tills tiden hos spec mvc för koll om datum för igångsättning, dvs det kommer med största sannolikhet ske om ca 5 veckor from nu :S
    Jag har bara jobbat och jobbat och visst magen är större och jag känner bebis hela tiden MEN det har liksom gått så snabbt. De första 13 veckorna gick i snigelfart och nu så har det gått så snabbt att jag inte ens hunnit med allt
    Vi har inte ens kollat ifall vi bheöver handla mer barnkläder än de som vi har i källaren. vi har inte handlat madrass till bebissängen eller sett över ifall det finns täcke och kudde etc.
    Och nu är det mer än någonsin på jobbet och privat med att leta boende
    Känns som om vi kommer stå där dagen bebisen kommer utan kläder och säng till den och utan bilbarnstol..

• Csillag

Lhn: Känner igen de där. men tänk så hör. .så länge du har så du klarar dej första dagara då e de ju lugnt. å de sitter ja o säger slm stod me paniken sista veckan o fick tok springa i affären nör de fanns en öppning.mest sa ja till mannen min att ÅK O KÖP DE O DE O DE!! Jag jobbade ju precis som du. vi låg i högsäsong så ligga hemma o vila gick inte. Ja jobba ju dubbelpass sanma da ja fick Savannah haha.Dom öp förlossningen trodde min man skoja när han sa de. vilket höggravid kvinna jobbar 14.5 h,stor handlar nat o slänger i en färgbkbg i håret en snabbis för man inte vill se för jäklig ut i håret. ut frpb duschen o direkt in timl förlossningen. Tiden blev völ lite väl knapp o ut dom hob i rasande fart. Måste säga att de e liiite lättarr om magen i år haha. håller tummarna om fina bebis bilder innom kort

• Csillag

Vincents mamma: har nedräkning med dej o Lhn. lääääbgtat efter bebis bilder. åh va ja skulle vilja ha en till. nys pys. .finns inge bättre

• LnH

Nu har jag varit på tillväxt UL, allt såg bra ut och bebisen var lite större än "normalt", så de ville att jag skulle kolla socker nivån. När ska jag ha tid till det känner jag, men måste ta mig tid. Haha skulle vara lättare ifall mannen kunde göra det då han har ett mera flexibelt jobb.

Och nu gick det inte att ta miste på att det var en liten kille som låg där inne. Förra gången så var det inte alls tydligt tyckte jag men nu såg man väldigt tydligt.
    Och han ligger ned med huvudet och har gjort det ett bra tag känns det som. Så nu är det nedräkning, men känns ändå som om det kommer komma för snart för jag har tusen saker som jag måste slutföra :S

• deciembre

Jag är ny i denna tråd och undrar vad som menas med FET? Väntar på att komma till IVF Falun i dec -13. Är snart 41 och har ågren över att jag inte tog upp saken om barn sommaren -12 då jag var 39,5. Fegade och trodde inte sambon var redo då eftersom han var noga med sitt skydd. Vi hade bara bott ihop i 3 mån och varit ihop 8 mån. Nu dröjde det till nov-12 innan vi började försöka. Inget händer :'( Känns som jag missade mina sista bra månader pga min feghet att inte ta upp ämnet. Jag visste att han vill ha barn men inte när... Buäh!

• Vincents mamma

I torsdags föddes våran andra son efter igångsättning, allt gick fantastiskt bra och vi är så lyckliga över att äntligen vara 4 :)

• LnH

Igår föddes vår son, väldigt snabbt och innan igångsättningen. Vecka 35+4 tyckte han var bra att komma ut. Allt gick bra om än super fort. Men första gången jag fått värkar hemma innan jag åkt in.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012