• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • enäggs81

Jag fick MA 5/6..... skrapades två ggr! Vi har lagt ner alla IVF försök och njuter av våra tvillingar och dricker vin i solen nu på sommaren. Blir inga fler för oss. Mannen vägrar och jag har accepterat det.

• Csillag
    enäggs81 skrev 2013-07-06 09:46:33 följande:
    Jag fick MA 5/6..... skrapades två ggr! Vi har lagt ner alla IVF försök och njuter av våra tvillingar och dricker vin i solen nu på sommaren. Blir inga fler för oss. Mannen vägrar och jag har accepterat det.

Men guuu va tråkigt att läsa gumman. Nu känner ja mej hemsk som tappat bort min inloggning o läser detta nu. massa kramar till dej. Vet hur de känns. kram
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2013-09-02 22:35:55 följande:
    Jag har lyckats tagit mig hela vägen till vecka 30 nu :)
    Gravid vecka 30

Åhhhh va gla jag blir när ja läser detta vincenta mamma. nu e du snart i "mål" o lyckan e gjord som vi kämpat för att komma dit.du e hu dessutom en av dom som va me från första tråden. jössös fick glädjetårar i ögonen när ja läste att allt gått bra. hur har du mått?allt vari ok Hur har de gått för er andra?
  • Vincents mamma

Mår väl sådär, har haft problem med blödningar hela graviditeten och har fortfarande 1 blödning ca varannan vecka. Sjukskriven för foglossning sen vecka 15 och använder mig mycket av kryckor, men det är så värt det i slut ändan :)

Gravid vecka 30
  • LnH

Jag har tagit mig till vecka 27 och jag är så less på allt redan :( Jag känner mig tjock, har ont i ryggen, fogarna och kan inte sova. Känner mig extremt gnällig och trött och less.

Längtar tills han tittar ut så jag slipper vara gravid. Det som håller mig uppe är att det inte är så långt kvar, runt 10 veckor nu bara och det är skönt.

Men som sagt känner mig extremt gnällig när jag egentligen borde njuta av min sista graviditet någonsin :)
    Det som ÄR mysigt dock är att känna alla rörelser och "leka" lite med och buffa lite på magen och se när den buffar tillbaka. Och när min yngsta sjunger för magen och lyssnar för att höra efter om han kan höra bebisen.

• Csillag

Vincent o Lnh. Vet hur ni känner men ja LOVAR att de e som bortblåst så fort ni fått upp era små knoddisar i famnen. Så måbga ggr ja tänkte att va fan ska ja behöva må skit under en hel graviditet när ja fick gå igenom ett rent helvete för att ens bki de. Men ja lovar att ja glönde de lika snabbt igen. de enda som stoppat mej att bli gravid direkt efter e ju sj problemet att bli gravid. Önskar de vore lättare för jag hade nog mer än gärna haft ett fotbolls lag om ja kunnat haha. savannah e sån super bebis. Ätit sovit bajsat på rutin o somnat kl 18 VARENDA kväll sen hon va 3 dagar gammal o sovit till mellab 06-06.30 varenda dag utan mat därimellan. aldri gapig lr skrikig lr gnällig...våra vänner o bvc o arbets kamrater e i chock att en liten kan va så snäll JÄMT. De enda ja skulle kunna säga kan va "påfrestande" e att vi måste alltid se till att va hemma till lägg dags för hennes rutiner e AoO för henne. MEN va gör man inte.. Envist underbart litet charmtroll. Kan säga att ja njuter varends minut av de här...i tänker att efter både helvetets graviditeter o vägen dit me missfall osv o sen 3 kolik barn så kanske detta e min "belöning" Ge inte upp flickor...ni e snart i mål! Å kom ihåh...gör allt så lite komplicerat ni bara kan o njut av varenda sekynd ni får... tönk som ja...kanske o mest troligt e detta vårat sista barn. är de nån av er som har instagram??våre skoj att följas åt där oxå om de går? bamse kramar från mejo savannah. nu ska vi in på styrelsemöte på jobbet. mindre skoj mn tur ja kan jobba lite samtidigt som ja har en liten.

• LnH
    Csillag skrev 2013-09-24 08:18:38 följande:
    Vincent o Lnh. Vet hur ni känner men ja LOVAR att de e som bortblåst så fort ni fått upp era små knoddisar i famnen. Så måbga ggr ja tänkte att va fan ska ja behöva må skit under en hel graviditet när ja fick gå igenom ett rent helvete för att ens bki de. Men ja lovar att ja glönde de lika snabbt igen. de enda som stoppat mej att bli gravid direkt efter e ju sj problemet att bli gravid. Önskar de vore lättare för jag hade nog mer än gärna haft ett fotbolls lag om ja kunnat haha. savannah e sån super bebis. Ätit sovit bajsat på rutin o somnat kl 18 VARENDA kväll sen hon va 3 dagar gammal o sovit till mellab 06-06.30 varenda dag utan mat därimellan. aldri gapig lr skrikig lr gnällig...våra vänner o bvc o arbets kamrater e i chock att en liten kan va så snäll JÄMT. De enda ja skulle kunna säga kan va "påfrestande" e att vi måste alltid se till att va hemma till lägg dags för hennes rutiner e AoO för henne. MEN va gör man inte.. Envist underbart litet charmtroll. Kan säga att ja njuter varends minut av de här...i tänker att efter både helvetets graviditeter o vägen dit me missfall osv o sen 3 kolik barn så kanske detta e min "belöning" Ge inte upp flickor...ni e snart i mål! Å kom ihåh...gör allt så lite komplicerat ni bara kan o njut av varenda sekynd ni får... tönk som ja...kanske o mest troligt e detta vårat sista barn. är de nån av er som har instagram??våre skoj att följas åt där oxå om de går? bamse kramar från mejo savannah. nu ska vi in på styrelsemöte på jobbet. mindre skoj mn tur ja kan jobba lite samtidigt som ja har en liten.
    vad kul att allt gått så bra och går bra! Är du tillbaka på jobbet alla redan?
    Jag har nedräkning nu tills förlossningen, i vecka 36+0 så ska de göra en koll och se vilken dag de sätter igång mig
    Men de trodde att det kommer att ske innan vecka 37+0 eftersom det blev så förra gången. Så nu har jag ett datum mer eller mindre, så näst sista veckan i novemeber så blir det bebis :)
  • Rikolin

Följde denna tråden slaviskt när den startade. Vi lyckades efter 3 år att bli gravida, men när jag trodde att vi fått missfall och jag var veckor ifrån en läkare (bortrest kan man säga) orkade jag inte läsa mer. Självbevarelsedriften stoppade mig från att läsa om allt hemskt som ev hade hänt. När jag sedan kom hem visade sig att den lilla hade klarat alla mottgångar och nu har vi en dotter som precis fyllt 1 år och förgyller vår dag till det obeskrivliga!

• Rikolin

Kul att läsa om alla som det gått bra för, så härligt efter allt kämpande!
     Nu ska vi precis göra ett FET försök och hoppas på samma underbara tur!

Fortsatt lycka till allihopa!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012