Amy27 skrev 2012-03-07 21:33:17 följande:
Har ni betal eller gratisversionen?
Vad kostar det?
Jag har precis upptäckt shapeup och tog därför bara en månad betal att börja med - det kostade 49:-, men det blir billigare ju längre period man väljer.
Kul att höra framgångsrika historier! Jag använder shapeup mest i mobilen, tycker det är så smidigt att lägga in och då jag är en tråkig rutinmänniska som sällan byter ut mina måltider så är det lätt att kopiera föregående dags frukost/lunch/kvällsmellanmål!
Man lär sig ganska snabbt angående mängd & kalorier, är rätt intressant då man haft noll koll på detta innan.
Har ni satt upp den totala mängden kg ni vill gå ner eller har ni satt delmål? Jag har satt 4kg till att börja med, vill gå ner 20kg totalt, men jag tar babysteps för att få in rutinerna så bra som möjligt.
Känner mig själv och om jag gör för stora förändringar så ökar det riskerna för att misslyckas och därmed leda till avhopp.
Tex så har jag inte tränat/promenerat/etc på över fyra år och därför startar jag lite lätt med wiiet en halvtimme om dagen. Nu har jag visserligen inte wiiat på två dagar, men har istället varit aktiv på andra vis.
Äger ingen fungerande våg (triggar mig på fel sätt) så jag kör med måttbandet och midjemåttet i byxorna