• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • IsabelleR

Jag har också testat, tyckte att det funkade jättebra men jobbigt då jag inte har en egen smartphone att lägga appen på utan måste låna sambons hela tiden eller logga in på datorn, föredrar att kunna skriva in vad man ätit direkt. Så när jag skaffat en iphone lär jag testa igen :) 

Ville mest tipsa er om en tjej som gått ner sjukt mycket tack vare shape up, kolla hennes före- och efterbilder! johannaeo.se 

• bonsai
    Amy27 skrev 2012-03-07 21:33:17 följande:
    Har ni betal eller gratisversionen? Vad kostar det?

Jag har gratis. Den täcker mina behov!
  • ardonna

hej

jag har lyckats gå ner 10 kg, sen september tack vare shape up. :)

nu har jag som mål att hålla vikten och fått motivationen att börja träna. jag anände gratisversionen.

nu har jag också lärt mig ganska bra på ett ungefär hur mycket kalorier saker innehåller och fått ett helt annat öga för mängden man äter.      

• bonsai
    ardonna skrev 2012-03-08 07:58:37 följande:
    hej jag har lyckats gå ner 10 kg, sen september tack vare shape up. :) nu har jag som mål att hålla vikten och fått motivationen att börja träna. jag anände gratisversionen. nu har jag också lärt mig ganska bra på ett ungefär hur mycket kalorier saker innehåller och fått ett helt annat öga för mängden man äter.      

Nu får man ju verkligen upp hoppet!! Jag tycker också verkligen att man får en helt annan uppfattning om vad man stoppar i sig! Stort grattis till viktnedgången! Jag tror verkligen på det här framför andra dieter eftersom man inte tar bort saker i sin kost utan bara äter mindre mängd.
  • chokladbollen
    bonsai skrev 2012-03-07 20:43:36 följande:
    Det var det jag misstänkte! Ät tex hårt bröd i stället för mjukt till frukost så får du äta fler smörgåsar, mer sallad som du själv sa, det gäller ju att hitta balansen. Skönt med bara 5 kg! Tänk om jag hade skärpt mig redan då! Då hade man inte suttit här nu..
    Ja, visst är det skönt med bara 5kg, men jag har "försökt" gå ner dom i några år nu........Trivdes som bäst med min vikt för 5 år sen, och sen dess har jag sakta gått upp dessa kilon, vill tillbaka dit jag var för 5 år sen igen.
  • chokladbollen
    Har ni betal eller gratisversionen?
    Vad kostar det?
    Jag har gratisvarianten, vet inte vad det kostar att betala
  • Dolliver
    Har ni betal eller gratisversionen?
    Vad kostar det?
    Jag har precis upptäckt shapeup och tog därför bara en månad betal att börja med - det kostade 49:-, men det blir billigare ju längre period man väljer.

Kul att höra framgångsrika historier! Jag använder shapeup mest i mobilen, tycker det är så smidigt att lägga in och då jag är en tråkig rutinmänniska som sällan byter ut mina måltider så är det lätt att kopiera föregående dags frukost/lunch/kvällsmellanmål!

Man lär sig ganska snabbt angående mängd & kalorier, är rätt intressant då man haft noll koll på detta innan.

Har ni satt upp den totala mängden kg ni vill gå ner eller har ni satt delmål? Jag har satt 4kg till att börja med, vill gå ner 20kg totalt, men jag tar babysteps för att få in rutinerna så bra som möjligt.
    Känner mig själv och om jag gör för stora förändringar så ökar det riskerna för att misslyckas och därmed leda till avhopp.
    Tex så har jag inte tränat/promenerat/etc på över fyra år och därför startar jag lite lätt med wiiet en halvtimme om dagen. Nu har jag visserligen inte wiiat på två dagar, men har istället varit aktiv på andra vis.

Äger ingen fungerande våg (triggar mig på fel sätt) så jag kör med måttbandet och midjemåttet i byxorna
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!