• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Dolliver
    Amy27 skrev 2012-03-09 10:37:35 följande:
    Jag är kaffe och tederickare av stora mått. Finns inget godare än en stor kopp kaffe på morgonen eller en stor kopp te på kvällen.

Lägger ni in kaffe för sig, mjölk för sig och så sockret? Eller kan man ta kaffe med mjölk plus sockret?
    Tar man det var för sig blir det mindre kcal. Konstigt.

Å så teet då? Är det några kcal där eller är det smaksatt vatten bara?

Ja, jag är novis.....
    Nu vet jag ju inte om du har gratisversionen eller betal. I betal har jag iaf lagt in kaffe & mjölk som en gemensam "måltid" för att slippa lägga till produkterna en och en. Skulle det vara en ändring på dl så ändrar jag det när jag lägger till "måltiden" i dagens kalori. Jag har gjort likadant med favoritmackan, favoritmåltiden, osv - lätt att bara behöva lägga in en sak.

Nu höftar jag iof ganska ofta med måtten, tex kaffet kan vara mellan 2-3dl + 0,5-0,75dl mjölk och det orkar jag inte ändra var gång.

Har du betal kan du även lägga in egna produkter om nu kaloriantalet inte stämmer på det som redan finns i registret. Himla smart funktion!
  • neontiger77

fniss ja läste vi som går ner i vikt med ketchup har glömt ta på mig glasögonen kom ja på XD. hahaha

• Dolliver
    neontiger77 skrev 2012-03-09 12:10:06 följande:
    fniss ja läste vi som går ner i vikt med ketchup har glömt ta på mig glasögonen kom ja på XD. hahaha
    Ååh fyy, örk och blä! DET hade dock varit en diet min son gärna gått på! Han har ketchup till ALLT (om han själv får bestämma och vi inte gömt undan ketchupflaskan...)
  • Makrame

Jag skulle just kolla vad ett glas rött gav för kalorier, men det var lite klurigt: allt från 72 och uppåt? :S Vilken väljer man?

• Amy27

Makrame: det beror ju lite på vilken volym det är. Alltså står det kcal per 1 dl eller kcal per glas.
    Enklast är väl att ta det som är i dl å så använder du dl måttet till att hälla upp vinet. Då vet du ju exakt mått i fortsättningen också.
    Det kanske känns lite fånigt att måtta hur mkt dl det är i ett vinglas men det får man ta.

• bonsai
    Dolliver skrev 2012-03-09 09:04:16 följande:
    Visst är det bra att se så "svart på vitt" att om jag tränar si och så mkt så kan jag äta det och det. Ikväll blir det lite extra träning för mig med - har några bitar marabou mörkt mintchoklad som väntar i kylen!

Visst är det skönt! Här sitter jag på cykeln o trampar bort 350 kcal för att få min goda chips!
  • bonsai

God natt på er:) nöjd o belåten efter både grillning o chips o fortfarande några kalorier kvar! Välkomna alla nya på tråden!

• MammatillJacob

Här har jag varit sjuk i några dagar, åkte till akuten och fick lite starkare smärtstillande värktabletter. Jag har så ont i halsen när jag ska svälja saliv :( tänk er vid en måltid?! Var hos mamma igår och käkade pizza, käkade pizza slice idag också. Har tillåtit mig det för jag varit så duktig och imorgon bärs det av mot Ullared, där kommer jag ju gå en massa så jag förtjänar att njuta av mat några dagar. Längtar tills jag blir frisk igen så att jag kan återgå till träningen. Har redan fått komplimang om att jag ser smalare ut ;)

Vågen visar: 85.4kg

Fantastiskt, idag såg jag min viktnedgång innan graviditeten, från 85kg till 76kg. Det ska jag se till att nå Igen!

• bonsai
    MammatillJacob skrev 2012-03-10 00:12:13 följande:
    Här har jag varit sjuk i några dagar, åkte till akuten och fick lite starkare smärtstillande värktabletter. Jag har så ont i halsen när jag ska svälja saliv :( tänk er vid en måltid?! Var hos mamma igår och käkade pizza, käkade pizza slice idag också. Har tillåtit mig det för jag varit så duktig och imorgon bärs det av mot Ullared, där kommer jag ju gå en massa så jag förtjänar att njuta av mat några dagar. Längtar tills jag blir frisk igen så att jag kan återgå till träningen. Har redan fått komplimang om att jag ser smalare ut ;) Vågen visar: 85.4kg Fantastiskt, idag såg jag min viktnedgång innan graviditeten, från 85kg till 76kg. Det ska jag se till att nå Igen!

Men fy va jobbigt! Men fick du inte penicillin? Verkar ju behövas! Jag är rätt avundsjuk på att du ska till Ullared! Det är min stora önskedröm!!! Jag är en äkta shopoholic!!! Vi SKA nå målen den här gången! Det är därför vi är här o peppar o stöttar varandra!
  • eliten

Jag använde shapeup i höstas och gick ner 4kg och ska väga in mej igen på måndag och fortsätta!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!