• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Välkomna alla nya! Kul med så många nya kämpare! Jag använder shapeup för att jag såg den i "gå ner i vikt utan diet" tråden och den passar mina behov. Den är gratis, lätt att förstå, på svenska o jag vill ha koll på mina kalorier o vikten! Möjligt att det finns andra bra eller bättre appar men jag nöjer mig med den här så länge jag som sagt är nöjd!

• MaDDelicious
    bonsai skrev 2012-03-12 18:15:14 följande:
    Välkomna alla nya! Kul med så många nya kämpare! Jag använder shapeup för att jag såg den i "gå ner i vikt utan diet" tråden och den passar mina behov. Den är gratis, lätt att förstå, på svenska o jag vill ha koll på mina kalorier o vikten! Möjligt att det finns andra bra eller bättre appar men jag nöjer mig med den här så länge jag som sagt är nöjd!

Hur gick det idag? Nyfiken =)
  • bonsai

Hej! Menar du vägningen? Inte bra i så fall för vågen är ju typ paj eller ngt. Den visar olika hela tiden o hamnar inte på nollan! Morr! Men jag ser på magen att den är fastare i skinnet o det känns ju bra så jag har nog inte gått upp i alla fall!

• theea

Hej hoppar också in här om det är okej. Började med shapeup för en vecka sen idag. Skulle ha vägt mig idag men fick min mens i morse, och brukar alltid lägga på mig ett par kg. Väger just nu 68 och har som första mål 60, och ska gå ner 1 kg i veckan. Tränar zumba och powerwalk varje dag. Sen promenader med hunden i skogen. 

Tycker ni alla är så duktiga, så jag är jätte taggad att gå ner nu Glad 

• MaDDelicious
    theea skrev 2012-03-13 08:43:09 följande:
    Hej hoppar också in här om det är okej. Började med shapeup för en vecka sen idag. Skulle ha vägt mig idag men fick min mens i morse, och brukar alltid lägga på mig ett par kg. Väger just nu 68 och har som första mål 60, och ska gå ner 1 kg i veckan. Tränar zumba och powerwalk varje dag. Sen promenader med hunden i skogen. 

Tycker ni alla är så duktiga, så jag är jätte taggad att gå ner nu Glad 

Gud vad kul! Välkommen!

Tjejer: Har ni bloggar så kan vi följa varandra? Jag uppdaterar flera gånger / dag och har lagt in startbilder och resultat efter 2 veckor! Kolla in vettja och glöm inte kommentera med en länk till din blogg också! maddielane.blogg.se

• MaDDelicious
    bonsai skrev 2012-03-12 18:15:14 följande:

Åh hatar vågar! Klart du har gått ner och absolut om du följt shapeup! Jag är sååå pirrig inför första vägningen den 23 Mars. Då har jag tränat satan och ätit rätt i en månad! Min pt väger mig varje vecka men jag tittar inte och vet inte hur det har gått. Ska bli så jäkla spännande! Dock säger PT: n att jag har fantastiska siffror! Undrar om vi har samma defination utav FANTASTISKA siffror :D Jag hoppas ju liksom på 28.8 Kg Minus redan :D
  • theea
    MaDDelicious skrev 2012-03-13 11:48:44 följande:
    Gud vad kul! Välkommen!

Tjejer: Har ni bloggar så kan vi följa varandra? Jag uppdaterar flera gånger / dag och har lagt in startbilder och resultat efter 2 veckor! Kolla in vettja och glöm inte kommentera med en länk till din blogg också! maddielane.blogg.se
    Tack Glad kollade in din blogg...jisses kvinna vad du kämpar. Blir riktigt imponerad. har ingen blogg , men kanske kan slänga upp kort här när resultaten kommer?
  • MaDDelicious

En sak ni ska tänka på med appen är att bär ni lägger upp träningen, ex 30 min promenad så visar den alltid oavsett dina inställningar vad en vältränad man gör av med! Så när ni lägger upp er träning ta det värdet ni får och dra bort 1/3 av kcal o lägg till resultatet utv dina förbrukade kcal på egna kcal! Annars är det stor risk att ni tror att ni gjort av med mer än ni har och därför tror att ni kan äta mer! När jag fick veta detta blev det är jävla förändring!! En tanke bara :)

• Jenna Dark

Hur fick du veta detta? Vad surt, då har jag alltså gjort fel hela tiden. Var står det att de har räknat efter hur en vältränad man bränner kalorier???!?

• Amy27

MaDD: det där låter jättekonstigt! Varför skulle dem ha en vältränad man som standard när hela meningen med appen är att gå ner i vikt???

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!