• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Makrame

Jag har lite problem med att jag gått ner alldeles för mycket. Eftersom jag delammar så äter jag lite större portioner än jag skriver in. Trots detta har jag gått ner ca 4 kg på sex dagar. Har inte varit hungrig heller utan ätit bra mat. Fick nu en mellanblödning trots att jag hade mens för en vecka sen (känns som det kan bero på viktminskningen..). Har haft som mål att gå ner 0,8 kg/vecka, men ändrade lite nu så att jag istället har 0,5/vecka som mål. Någon annan som varit med om liknande? Ps. Vet att man inte ska banta när man ammar, men det handlar bara om en skvätt på kvällen och en på morgonen.

• Amy27

Makrame: det brukar ju vara att man går ner mkt i början eftersom det mesta är vatten. Sen ammar du ju också och det kan ju göra att du tappar mer.
    Men är du orolig tycker jag absolut att du ska ta det lugnt och minska på hur mkt du ska gå ner per vecka.

• MammatillJacob

5 veckor sen start -3kg

Snacka om att man blir sugen på hur snabbt jag kan nå mitt mål. Jag vill helst ner till 72, men 75 är också bra! Låt oss säga jag går ner 3kg/mån då når jag 76kg gränsen till juni, tror det blir perfekt.

• wildlife

Jag skaffade appen i torsdags kväll och har kört sen i fredags. Ska gå ner till 65 till att börja med (vill gärna ner till 55). Jag är 1,63 och väger idag 82,3...

• Dolliver
    mrsIce skrev 2012-03-11 21:19:55 följande:
    MaD: Är lite osäker, hon har gått dryga 50 kg sen slutet av 2008-sommaren 2011. Men runt 10 månader eller ngt kanske?
    Vad inspirerande att höra! Kan du inte hojta till henne att kika in i tråden

Vad kul att vi börjar bli en hel del fighters härinne!

Helgen avlöpte väl för min del, avnjöt både en bit prinsesstårta och ett par Oreos utan att skrida över kaloriintaget.

En sak som jag tycker fungerar riktigt bra med shapeup är just att jag får i mig alla mina mål. Är annars en riktig slarvpotta med att hoppa över mellanmål och bara äta 2-3ggr per dag och det är på tok för lite. Eftersom jag är otroligt fäst vid min telefon och har den nära mig under dygnets alla timmar, så är det så lätt att använda shapeup och fylla i alla uppgifter, nästan lite roligt

Hittills har jag gått ner 2kg, på 1½ vecka, och det kan man inte vara annat än nöjd över! Men mest nöjd är jag över att kommit igång, att få mer koll på intaget samt att träningen tagit vid mer.
  • mrsStatham

Jag har inte riktigt förstått grejen med Shape up.
    När My fitness Pal är sååå otroligt mycket bätre.
    Är det för att Shape up är på Svenska och kostar pengar, som den är populärare här eller vad?
    Kan någon förklara för mig? 

Bara två saker är oändliga
  • wildlife

Min Shape Up är gratis, behöver inte alla andra funktioner som kostar, vill bara hålla koll på kalorier och vikt. Sen är jag inte så vidare bra på engelska, så att appen är på svenska är viktigt för mig.

• Amy27

Dolliver: jag håller med dig! Man är ju så fäst vid telefonen så detta blir också roligt.

• Amy27

Blev 20 min zumba innan lunch för min del. Skulle nog kunnat köra en stund till men lillen tröttnade på att se mamma fåna sig.

Jag brukar lägga in den som aerobics men tror ni det blir rätt kcal då?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!