• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Mme

Hej, här kommer en till!

Jag använder ShapeUp och tycker den är kanonbra. Har tidigare testat LCHF, shakes osv, därför känns det så befriande att räkna kalorier för jag får ju äta vad jag vill! Dessutom är det så lätt att lägga in i appen.

Jag väger 89 kg idag (gick ner 12 kg under 2011) och har satt ett första delmål på 79 kg. Får äta ca 1400 kcal/dag. Tränar 4x/veckan och strävar efter att äta upp hälften av dessa kalorier (fast ibland blir det alla ändå ...)

Kör hårt alla duktiga!

• bonsai

Jag har satt hela målet på en gång. Tycker det snarare ger mig en ordentlig spark i baken. Jag har ju i dag bara 22 veckor kvar till mitt mål vilket är väldigt kort tid i förhållande till hur länge jag har varit överviktig.

• chokladbollen

Märker hur små saker man inte tänker på ger mycket mera kalorier än jag trott. Bara en msk grädde i omeletten... Nog vet jag att grädde är fett, men man tänker inte på att en msk grädde ger lika mycket kalorier som en skiva knäckebröd.....

• bonsai

Precis! Eller när jag drack 1,5 dl juice vilket var 79 kcal!!! Mot ett och ett halvt glas lätt mjölk som blir 3!!! Kcal! Snacka om skillnad!

• chokladbollen
    bonsai skrev 2012-03-08 15:55:03 följande:
    Precis! Eller när jag drack 1,5 dl juice vilket var 79 kcal!!! Mot ett och ett halvt glas lätt mjölk som blir 3!!! Kcal! Snacka om skillnad!
    Ja, nog blir man medveten om sina mindre bra val

Tänker köra stenhårt med appen nu ett tag, sen tror jag man lär sig vad en normal portion är, vad man kan äta och vad man bör välja istället. Sen när vanan sitter och man märker resultat så kan vara lite mera slapp med att regga allt
  • bonsai

Jag tänker nog köra med appen tills jag når mitt mål eftersom ju mer man går ner destå mindre får man äta. Då har jag ju koll på att jag inte äter för mkt. Visst känner jag mig hungrig då o då under dagen, det är ju skillnad på två o tjugo smörgåsar eller en stor matlåda mot en som rymmer 200 g. Men jag får ju skylla mig själv som har hamnat här:) i morgon blir det som vanligt massa spinning så jag får äta massor med chips o dip! Har ni provat olws ugnsbakat? Jag älskar den med sweet chili! Bara 7.5 % fett! Jag har ätit bara såna chips i ett år nu o gillar inte vanliga chips nu:)

• Makrame

Bra tips med ugnsbakade chipsen! Det blir det garanterat imorgon! :)

• bonsai
    Makrame skrev 2012-03-08 19:47:15 följande:
    Bra tips med ugnsbakade chipsen! Det blir det garanterat imorgon! :)

Ja dom är super! Men jag dippar i holiday dipp också:) så det blir mkt spinning i morgon, vi ska ju grilla också:)
  • Augusti1985

Kostar det nått att vara medlem där?

• Makrame

Oj, ja då får du ligga i Bonsai! Vilken tur för mig som inte gillar dip för då blir det mer chips!! :D

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!