Hej happy o välkommen! Jag måste bara säga min åsikt om lchf innan jag svarar på resten. Jag anser att det är en farlig diet då man får äta så mkt fett. vart tar fettet vägen i kroppen? Även om man blir smalare utvändigt känns det som att man blir åderförkalkad eller att det samlas runt viktiga organ. Men det var min åsikt:) nu till shapeup: fördelarna är att man får äta allt! Det finns ju smalare alternativ av nästan allt man äter som gör att du kan äta mer. Hårt i stället för mjukt bröd, keso i stället för ost, becel i stället för bregott, lättmjölk, rökt läckö skinka, lättfil mm. Du kan också träna bort kalorier som du sen får äta vilket gör att du blir mättare. Du kan äta massor av vissa frukter tex ananas. Jag brukar göra fruktsallad när jag är sugen på något. På helgerna äter jag alltid chips med dipp. Då äter jag ugnsbakade chips som har mindre kalorier o bara Max 8% fett. Jag var såklart hungrig i början för att man krymper ju magsäcken. En negativ sak är att man måste väga allt. Jag gör alltid min lunch hemma på morgonen så att jag slipper tänka på det på jobbet. Men det är det enda negativa! Hoppas du går över till shapeup på heltid! Vi finns här med tips o stöttning! Vi vill alla klara våra mål!