• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Hej! Kul att alla går ner så fint! Bra tips med kalorierna vid träning! Här är vågen fortfarande som den är.. Har dock efter många vägningar fått samma resultat som förra vägningen så det verkar inte gå uppåt i alla fall! Har ställt om från 0.8-0.9 kg vikt nedgång per vecka för ett snabbare resultat! Jag får nu äta strax över 1200 kalorier, minns inte exakt. Vad händer om man inte får i sig alla kalorier under en dag?

• MaDDelicious
    bonsai skrev 2012-03-14 17:39:56 följande:
    Hej! Kul att alla går ner så fint! Bra tips med kalorierna vid träning! Här är vågen fortfarande som den är.. Har dock efter många vägningar fått samma resultat som förra vägningen så det verkar inte gå uppåt i alla fall! Har ställt om från 0.8-0.9 kg vikt nedgång per vecka för ett snabbare resultat! Jag får nu äta strax över 1200 kalorier, minns inte exakt. Vad händer om man inte får i sig alla kalorier under en dag?
    Alltså det spelar ingen roll vad jag väljer att gå ner/v i min app för antalet kcal ändras inte.. Är det fel på min app? 

• MaDDelicious
    Jenna Dark skrev 2012-03-14 20:52:04 följande:
    Det brukar ändras i takt med att man registrerar ny vikt, iaf för mig.
    Men för att minska 1 kg /v ska jag äta 2000 kcal/dag.. mycket kanske? 

• Amy27

MaDD: hur mkt kcal man klarar sig på per dag beror ju på längd och vikt. Så när du fyller i den nya vikten så ändras det. Fast inte varje gång.

• Amy27

Idag är jag nöjd!
    Har gått massor och nu belönar jag mig med en latte från min Tassimo. :)
    Jag har ätit bra, är mätt och har fort lite kcal kvar.
    Det som jag är mest stolt över är att jag vid fikat med kompisen idag tog kaffe och ett äpple! Ingen bakelse eller ngt annat sött.
    Löjligt kanske men jag är grymt stolt över mig själv! Med tanke på vilken socker junkie jag vanligtvis är så är det stort. :)

• MaDDelicious
    Amy27 skrev 2012-03-14 21:24:46 följande:
    Idag är jag nöjd!
    Har gått massor och nu belönar jag mig med en latte från min Tassimo. :)
    Jag har ätit bra, är mätt och har fort lite kcal kvar.
    Det som jag är mest stolt över är att jag vid fikat med kompisen idag tog kaffe och ett äpple! Ingen bakelse eller ngt annat sött.
    Löjligt kanske men jag är grymt stolt över mig själv! Med tanke på vilken socker junkie jag vanligtvis är så är det stort. :)
    Det ska du vara! GRYMT!

• HappyHippo

Hej allihopa! Här är en en relativt nybliven lchf-are som smygläser er tråd sedan någon vecka.... Vet ej ännu om jag ska fortsätta med lchf eller inte... Har hållit på i 4,5 veckor men i stort sätt inget händer! Börjar bli less på det! Innan jag började med lchf hade jag nyss avslutat viktnedgång med hjälp av Cambridge så det är därför det går lite trögt... Har några frågor till er som jag hoppas ska hjälpa mig att besluta mig... Det bästa med lchf är att man är så mätt hela tiden och att godissuget försvinner! Hur är det för er? Antar att man är rätt mycket hungrig eller har ni knep på vad ni kan äta mycket av och som ändå är nyttigt och med lite kalorier? Godissuget- hur är det med det? Försvinner det? Jag använder shape up-appen redan idag men man ska ju inte räkna kalorier på samma sätt med lchf...

• bonsai

Hej happy o välkommen! Jag måste bara säga min åsikt om lchf innan jag svarar på resten. Jag anser att det är en farlig diet då man får äta så mkt fett. vart tar fettet vägen i kroppen? Även om man blir smalare utvändigt känns det som att man blir åderförkalkad eller att det samlas runt viktiga organ. Men det var min åsikt:) nu till shapeup: fördelarna är att man får äta allt! Det finns ju smalare alternativ av nästan allt man äter som gör att du kan äta mer. Hårt i stället för mjukt bröd, keso i stället för ost, becel i stället för bregott, lättmjölk, rökt läckö skinka, lättfil mm. Du kan också träna bort kalorier som du sen får äta vilket gör att du blir mättare. Du kan äta massor av vissa frukter tex ananas. Jag brukar göra fruktsallad när jag är sugen på något. På helgerna äter jag alltid chips med dipp. Då äter jag ugnsbakade chips som har mindre kalorier o bara Max 8% fett. Jag var såklart hungrig i början för att man krymper ju magsäcken. En negativ sak är att man måste väga allt. Jag gör alltid min lunch hemma på morgonen så att jag slipper tänka på det på jobbet. Men det är det enda negativa! Hoppas du går över till shapeup på heltid! Vi finns här med tips o stöttning! Vi vill alla klara våra mål!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!