• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • LinnV

Hej. Jag hoppar in här. Har använt den i två dagar bara så är inte riktigt inne i det än. Jag ska ner 7 kg ungefär.. äter ni alla era kalorier varje dag? Igår hade jag 300 över för jag tränade så hårt på gymmet

Och sen, vad äter ni till frukost? Jag brukar äta havregrynsgröt men blir så mycket kalorier. Hela min frukost blir 500 kalorier.. gillar inte ägg eller keso. Naturell yoghurt är ingen favorit men det kanske blir nyttigare?!

• Makrame

En fråga: går ni ner i vikt varje dag (eller står still)? Jag har gått upp 0,5 kg sen igår, trots slaviskt följande av kalorier.. ;)

• Amy27

Jag väger mig en gång i veckan. Just av den anledningen att skulle vågen visa plus när jag varit duktig skulle jag bli alldeles för besviken. :-/

• Makrame

Ja, det är väl så man ska göra. Har nyss börjat och är så sjukt ivrig bara! :)

• MammatillJacob

Bonsai- Ja det är jätte jobbigt, och tabletterna hjälper inte, inte heller Alvedon/panodil :( får se om det inte gått över till nästa vecka så får jag ringa vårdcentralen. Jag är sådan person, som kämpar med allt, och när jag väl kämpar så når jag mitt mål. Detta ska klaras! Tack för att denna tråd finns. Vi ska klara det allihopa!

• bonsai
    MammatillJacob skrev 2012-03-10 10:30:32 följande:
    Bonsai- Ja det är jätte jobbigt, och tabletterna hjälper inte, inte heller Alvedon/panodil :( får se om det inte gått över till nästa vecka så får jag ringa vårdcentralen. Jag är sådan person, som kämpar med allt, och när jag väl kämpar så når jag mitt mål. Detta ska klaras! Tack för att denna tråd finns. Vi ska klara det allihopa!

Men vad jobbigt! När jag har riktigt ont i halsen tar jag 2 Alvedon o 1 Ipren var fjärde timme, det brukar funka på mig. Äter också bafucin mellan gångerna. Hoppas du får hjälp snart! Inte kul att vara sjuk länge! Idag har jag spinnat bort 250 kcal o promenerat bort 191 kcal! Nu kan jag bli bortbjuden ikväll utan att bry mig om vad jag äter! Känns skit bra! Det är så kul att så många har hittat våran tråd! Håller tummarna för oss alla!
  • bonsai

Hej! Hoppas helgen har avlöpt fint för er allihopa! Här går det bara bra! Jag har ätit inom kalorigränsen o tränat och unnat mig, så jag hoppas på minus på vågen i morgon:) återkommer i morgon med ev viktnedgång!

• Makrame

Hallå! Här har det också gått bra! Njöt av chipsen både fredag och lördag! :) Nån som har nåt bra middagstips där man kan äta rätt mycket men inte alltför många kalorier?

• bonsai

Kyckling är ju bra. Annars på helgen äter jag ofta pommes eller råstekt potatis o grillat kött o bea o sallad. Jag tränar bara innan o dessutom äter jag chips o dip också! Allt handlar om vad jag äter innan på dagen och hur mkt jag tränar! Jag äter ändå 150 g potatis o minst lika mkt kött o sen sallad! Skippar man 20 g bea får man ju äta ännu mer av det andra!

• Makrame

Glömde säga att jag inte äter kött! :) Gjorde chili sin carne idag, med råris - sjukt gott! Men annars har jag för tillfället usel fantasi..

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!