• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • Tobas
    Anonym skrev 2012-03-10 08:31:26 följande:
    ja det förklarar hur du kommer leva ensam i livet utan mål och kvinna. För har du en nu, kommer hon helt klart lämna dig den dagen hon får upp ögonen för hur omogen du är, och då kommer du förvånas över att kvinnor kanske behövde en liiiten del respekt och omtanke för att stanna.
    Intressant, ja, jag har en kvinna vid min sida. Och hon kan inte få barn. Det finns sådana också. 
  • Tobas

Och det här med att bli lämnad, skulle det hända - så är det väl så. Inte så mycket mer med det.

• Anonym
    LillGris skrev 2012-03-10 08:18:45 följande:
    Varför tar han det inte lika allvarligt? För att han, som den människa han är, inte vill vara avelstjur 24/7 utan ibland vill ha en kravlös release? För allvarligt, hur bra tror du det är för sexlusten att STÄNDIGT bli påmind om vilka dåliga spermier man har, hur manlig tror du han känner sig då? Samma skrot o korn ja.. Alltså en människa som är normal och inte rabiat galen

Jag vet hur det är, min sambo har haft cancer och hade dålig spermiekvalite till råga på det. Så chanserna var inte stora till barn direkt. Men inte behövde han "en kravlös. Release" han runkade inte en enda gång! Vi hade sex och roligt sex desutom! Överallt vi kunde komma på i duschen i badet sängen köket utomhus alla ställningar, vi hade så jäkla roligt utan krav. Vi ville till 100 % ha barn, och göra barn är roligt. Jag tror ts man bara var ignorant och självisk! Kravfyllt sex blir om man väljer att se det så. Vi hade sex för att det var skönt och för chanserna ökade varje gång. Men jag har väll en perfekt karl helt enkelt som hellre rör och tar vid mig. Och har sex och stävade efter samma mål som jag. Än glor på porr som" alla" andra.
  • Anonym
    Tobas skrev 2012-03-10 08:34:55 följande:
    Och det här med att bli lämnad, skulle det hända - så är det väl så. Inte så mycket mer med det.

nej precis inte så att du bryr dig om din kvinna direkt. Så ingen förlust direkt bara vinst för henne som kanske hittar någon som bryr sig.
  • mirre67
    Anonym skrev 2012-03-10 08:27:18 följande:
    Om han är ett avelsdjur enligt henne så är hon betydelselös enligt honom. Han förtjänar ingen tjänst, hon gör honom en björntjänst om hon förlåter honom för detta. Han förtjänar att vara ensam med sin dator och runka. Det är det han kan spendera livet på. Hon vill ha barn blir mor, utvecklas gå vidare i livet. Då ska hon självklart vandra vidare.
    nej jag menade en riktig man knullar istället för runkar. Om han sen kan få barn eller inte har inget med saken om manlighet att göra. Och hon behandlar inte honom som en spermabank hon behandlar honom som en partner, ett gemenskap ett mål dom har tillsammans han är den som avviker från detta inte hon. Och att hon blir arg är en normal respons.
    FÖRLÅTA för något helt naturligt, som större delen av befolkningen gör ibland?? Haha, enl ditt sätt att se på saker och ting finns det inte många "riktiga karlar" isåfall!! Nej, hon behandlar honom inte som en partner när hon blir bindgalen för att han ville lätta på trycket och ha det skönt för en gångs skull, till skillnad från när han tvingas till sex med henne enl ett schema och vars enda syfte är att han ska göra henne gravid. Tycker du det är en normal reaktion att bli så förbannad att man dänger laptopen i golvet?? Det tycker då inte jag.
  • mirre67
    Anonym skrev 2012-03-10 08:31:26 följande:
    ja det förklarar hur du kommer leva ensam i livet utan mål och kvinna. För har du en nu, kommer hon helt klart lämna dig den dagen hon får upp ögonen för hur omogen du är, och då kommer du förvånas över att kvinnor kanske behövde en liiiten del respekt och omtanke för att stanna.
    Respekt och omtanke behöver även män för att stanna.
  • Tobas
    Anonym skrev 2012-03-10 08:39:51 följande:
    nej precis inte så att du bryr dig om din kvinna direkt. Så ingen förlust direkt bara vinst för henne som kanske hittar någon som bryr sig.
    Ja, kanske det. Det vore ju bra för henne. För man kan ju inte bry sig - om det är så att man inte har som högsta önskan i livet att skaffa barn. 
  • MRMR1

Jag kommer ihåg när vi skulle ha barn....då var det jag som var på och tyckte vi skulle "skjuta på" även vid lunchtid då vi hade nära hem...

Så det handlar nog om sexlust och om kvinnan har lite mera lust (även om jag aldrig drabbats av dessa ) så kan det bli prestationskrav, och att sexet blir till en avelssak och vissa män kan bli pressade.

En pressad kvinna syns inte lika bra och med lite "halka" till så märks det inte men en man blir mera uppenbart när den hänger och inte vill vara med.....

Så att se på porr i smyg kan jag tänka mig är att hålla intresset för sex uppe och inte bara avel. Jag pratar om vad jag tror här då jag själv måste vara en svag själ och aldrig sagt nej till sex av mina två partenrs jag haft under mitt aktiva 25 års sexliv.....

• Anonym (Barnlös tjej)

Jag fattar inte??? Har inte läst hela tråden så jag kanske har missat nått...

Spermierna blir ju av bättre kvalité om man får utlösning ofta! Enligt studier.

Det är ju ingen idé och inte heller så nice att år efter år som barnlösa ha sex med varandra varje dag i månaden, så självklart måste killar runka för att hålla spermierna fräscha.

/Tjej och barnlös sedan 4,5 år

• Anonym (66666666666)

Hej,   kan förstå din frustration över det hela,    är kvinna och håller på med ivf behandling med min man,  det är mig det är fel på och inte han.

förstår ditt tänk.  att det han sitter och sprutar ut till porr kunde vara erat kärleks barn,men  förstår inte riktigt det då hans soldater  inte fungerar korekt,   Är det inte så att du bara blir ledsen o arg över att han i själva verket bara runkar???    hade själv problem med det innan, kändes så fönedrande motm mig att han valde att göra det istället för att sätta på mig.   men vi kvinnor onanerar ju.. de är samma sak..  och det är nog lika många kvinnor som tittar på porr som män.    ja e en utav dom    helt normalt :)       man kan ju inte hjälpa när man blir kåt.. o att se på porr kan iofs vara lite krydda i sin lilla fantasi..   inget någon något konstigt med..

sätt inte press på han o hans soldader utan låt livet flyta på som vanligt annars blir det inga  barn gjorda på nått sätt :)     

Svar på tråden Idiot till fästman