• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • Anonym (Barnlös tjej)
    Anonym skrev 2012-03-10 20:05:49 följande:
    Nej men du ogillar ju bara, jag blir äcklad och mår dåligt av att ens tänka vilken man eller kvinna som helst som onanerar, för mig är det lika vidrigt som våldtäkter,prostitution osv. Jag tycker inte det hör hemma i en relation alls. Och som sagt min karl har gått med på det. Och han vet vad som gäller.

Ja det skulle jag aldrig tolerera och det skulle jag märka om han hade gjort först och främst för han kan inte undanhålla saker då får han dåligt samvete och jag skulle se om han försökte ljuga, sen så skulle jag märka det på sexet och sagget. Så ja han skulle ryka ut på en gång.
    Men alltså dina problem måste ju bero på något du har varit med om i barndomen och förträngt? Skulle man leta inom psykologisk litteratur så skulle man säkert hitta patienter som har samma problem som du, och teorier eller förklaringar till varför det blev så. En psykoanalytiker skulle älska att sätta tänderna i dina problem.
  • Anonym (Barnlös tjej)
    Anonym (Tagga ner) skrev 2012-03-10 23:58:21 följande:

Jag är jävligt glad att jag inte liknar en hel del av kvinnorna här inne trots att jag är kvinna själv. Riktiga skator en hel drös av er. Hade killar suttit och skrivit i stil med "jag hade inte tolererat", "jag hade inte tillåtit", "jag ska se till att hon gör som jag vill" så hade ni ropat högt om att hans nästa steg är att våldta och misshandla sin flickvän och i nästa andetag hade ni skrikit att hon ska anmäla skitstöveln och sticka fort som fan.

Hur kan ni, vuxna människor, ha ett förhållande där ni manipulerar, dominerar, bestämmer och beter er allmänt respektlöst och svinigt? Vadå "tillåter"? Är ni pedofiler och ihop med ett litet barn som behöver gränser och regler? Jag kan inte förstå era män som är kvar i sådana förhållanden, är de helt psykiskt nedbrutna? Hade min sambo betett sig hälften så illa, respektlöst och kränkande som många av er så hade jag kallat honom mitt ex. 

Håller med, även om jag inte skulle uttrycka mig så starkt som duFlört.

Intressant att när en man skriver "tolererar inte" "tillåter inte" osv så uppfattar man det som aggressivt och kontrollerande, men när en kvinna skriver samma saker så tycker man lite synd om henne för att hon saknar självförtroende och är överspänd i sitt förhållande till sex. Oavsett vilket som är rätt tolkning så tycker jag synd om partnern som blir kontrollerad. (Ska tillägga att min man inte surfar porr vad jag vet, men jag gör inte heller några försöka att ta reda på om han gör det, för jag tycker inte att jag har med det att göra.)
  • Anonym (huvva)
    Anonym (Tagga ner) skrev 2012-03-10 23:58:21 följande:

Jag är jävligt glad att jag inte liknar en hel del av kvinnorna här inne trots att jag är kvinna själv. Riktiga skator en hel drös av er. Hade killar suttit och skrivit i stil med "jag hade inte tolererat", "jag hade inte tillåtit", "jag ska se till att hon gör som jag vill" så hade ni ropat högt om att hans nästa steg är att våldta och misshandla sin flickvän och i nästa andetag hade ni skrikit att hon ska anmäla skitstöveln och sticka fort som fan.

Hur kan ni, vuxna människor, ha ett förhållande där ni manipulerar, dominerar, bestämmer och beter er allmänt respektlöst och svinigt? Vadå "tillåter"? Är ni pedofiler och ihop med ett litet barn som behöver gränser och regler? Jag kan inte förstå era män som är kvar i sådana förhållanden, är de helt psykiskt nedbrutna? Hade min sambo betett sig hälften så illa, respektlöst och kränkande som många av er så hade jag kallat honom mitt ex. 

Bra skrivet!! Jösses var är er integritet tjejer och framförallt era killars integritet.

Min man är vuxen och myndig. Jag kan inte bestämma vad han "får" och "inte får göra". Jag har givetvis gränser som jag sätter upp ang hur jag vill ha det i min relation med någon. Om man ska hårddra det så fungerar det ju så att jag inte kan säga att han "inte får" ha en relation med en annan kvinna - jag har inte den rätten. Men jag kan däremot välja att jag inte vill vara i en relation med någon som bedrar mig och det vet han förståss om likaså vet jag om att han resonerar lika åt andra hållet.

Att bestämma om ens partner får onanera eller inte är helt klart att vara lite väl gränslös i sin relation. Din partner är en EGEN person som förtjänar respekt och har rätt att göra sina egna val utan att bli kontrollerad av någon annan.

Lite OT men jag tycker det är läskigt att läsa hur många verkar se sin karl som en "ägodel"
  • Anonym

Håller med texten ovan. Varför tror vissa kvinnor att det är deras rätt att uppfostra och bestämma vad som är rätt/fel för just sin sambo/man??? DET blir jag äcklad av. På riktigt. Jag är tjej och jag har varit i förhållande där mannen skulle bestämma ALLT. Då fick jag till slut fly. Men kvinnor ska vara lite ragator och klaga på HUR det ska städas,  och om mannen får röra sin EGEN kuk? Det är hans!!!  Sen har man såklart ett val när man blir tillsammans med någon, vad man har för principer osv. Men man är inte mamma till sin egen man. Jag hade spytt på mig själv om jag hade försökt styra min kille på det viset...
    Även om vi försöker få barn. 

• Anonym

Alla har rätt till sitt privata sexliv så föredrar en man att kolla på porr och dra en handtrall så får ni vacker acceptera det !

• Anonym (Barnlös tjej)
    Anonym skrev 2012-03-11 14:13:43 följande:
    Håller med texten ovan. Varför tror vissa kvinnor att det är deras rätt att uppfostra och bestämma vad som är rätt/fel för just sin sambo/man??? DET blir jag äcklad av. På riktigt. Jag är tjej och jag har varit i förhållande där mannen skulle bestämma ALLT. Då fick jag till slut fly. Men kvinnor ska vara lite ragator och klaga på HUR det ska städas,  och om mannen får röra sin EGEN kuk? Det är hans!!!  Sen har man såklart ett val när man blir tillsammans med någon, vad man har för principer osv. Men man är inte mamma till sin egen man. Jag hade spytt på mig själv om jag hade försökt styra min kille på det viset...
    Även om vi försöker få barn. 
    Word!

Jag tror att dessa killar som "väljer att vara ihop med någon som inte tolererar onani i ett förhållande" het enkelt onanerar på jobbtoan eller så. De skrattar i smyg åt sin tokiga tjej som har konstiga idéer. Låter henne tro att han inte runkar och att han inte kan ljuga för henne, om det får henne att må bra.
  • Faber
    Anonym (huvva) skrev 2012-03-11 14:04:00 följande:
    Bra skrivet!! Jösses var är er integritet tjejer och framförallt era killars integritet.

Min man är vuxen och myndig. Jag kan inte bestämma vad han "får" och "inte får göra". Jag har givetvis gränser som jag sätter upp ang hur jag vill ha det i min relation med någon. Om man ska hårddra det så fungerar det ju så att jag inte kan säga att han "inte får" ha en relation med en annan kvinna - jag har inte den rätten. Men jag kan däremot välja att jag inte vill vara i en relation med någon som bedrar mig och det vet han förståss om likaså vet jag om att han resonerar lika åt andra hållet.

Att bestämma om ens partner får onanera eller inte är helt klart att vara lite väl gränslös i sin relation. Din partner är en EGEN person som förtjänar respekt och har rätt att göra sina egna val utan att bli kontrollerad av någon annan.

Lite OT men jag tycker det är läskigt att läsa hur många verkar se sin karl som en "ägodel"
    Det är väl inget konstigt, under de senaste tio åren har ju matriarkatet tagit knäcken på de flesta män med motstridiga krav och otydliga förväntningar.
    Artibus et armis recuperatur gloria
  • Krafs
    Faber skrev 2012-03-11 15:23:39 följande:
    Det är väl inget konstigt, under de senaste tio åren har ju matriarkatet tagit knäcken på de flesta män med motstridiga krav och otydliga förväntningar.
    Jag skulle väl snarare säga att det är väldig tydliga, om än orealistiska föräldrar.

Men ja, dumma dumma analporr. Det är den som gör att de inte kan få barn. Dumma!
  • Anonym (huvva)
    Anonym (Barnlös tjej) skrev 2012-03-11 14:21:19 följande:
    Word!

Jag tror att dessa killar som "väljer att vara ihop med någon som inte tolererar onani i ett förhållande" het enkelt onanerar på jobbtoan eller så. De skrattar i smyg åt sin tokiga tjej som har konstiga idéer. Låter henne tro att han inte runkar och att han inte kan ljuga för henne, om det får henne att må bra.
    Ja jag hoppas verkligen att de skrattar i smyg!

Det är sorgligt om de inte skrattar åt det hela och gör som det vill. Det är sorgligt om de går omkring och blir mindre och mindre som människor och känner att de inte är en egen person med eget värde. En person som växer, lever och utvecklas och FÅR och ÄR sig själv och blir uppskattad och respekterad för den de är av någon som dom älskar. Så borde alla få ha det.
  • Anonym (dumt)

Åh, nu kommer alla att hata mej som vanligt när det här ämnet kommer upp. Jag hatar onani, det är för mej bland det vidrigaste som finns jag VET att det är normalt men jag har en FOBI mot det och min sambo accepterar det och sitter inte på nån äcklig toa och sliter i snasen. Bara för att man är man behöver man inte känna längtan efter att runka, visst, de flesta gör det men inte alla. Och nej jag onanerar aldrig själv.
    Nu till saken: Tråden handlar inte om att tillåta sin karl att runka eller inte. Det här är ett par som försökt få barn en lång tid och båda är frustrerade. Förmodligen hade hon inte blivit gravid av den där skvätten sperma som kom just då men TÄNK OM! Det enda som finns i huvudet på en barnlängtande kvinna är ju att bli gravid och så är han så respektlös och slösar på sperman..

Svar på tråden Idiot till fästman