• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • Anonym (Barnlös tjej)

En annan sak, för oss är det troligtvis mig det är fel på. Jag skulle må otroligt dåligt om min man hade åsikter om vad jag fick och inte fick göra, utifrån att det är mig det är fel på. Exempel, om jag vill åka och hälsa på en kompis samma helg som jag har ägglossning, och min man skulle komma med saker som "men hur kan du åka bort vid ÄL, det är faktiskt dig det är fel på, vi har ju bestämt att vi ska försöka bli gravida och nu får du anpassa dig till det".

Det räcker att veta att det antagligen är mig det är fel på, ingen behöver säga det till mig. Och att använda det emot mig för att få sin vilja igenom på andra plan (t.ex. kontrollera mina onanivanor) skulle bara vara sååå fult! Skulle aldrig vilja leva med en man som gjorde så.

Ibland måste man få en paus från bebisverkstan och hoppa över en ägglossning eller ha sex för tidigt eller sent i förhållande till ÄL bara för att man får lust. Speciellt när man har hållit på i många år och vet att chansen att bli gravida på egen hand är näsan noll. Jag är 5 år äldre än dig TS så jag vet vad tickande klocka vill säga. Men jag vet också att jag har ett fantastiskt bra förhållande. Bebisverkstan kan lyckas eller misslyckas, men oavsett vilket så vill jag komma ut på andra sidan utan att förhållandet har skadats.

• Spartacus

bra! då håller han spermierna färska och många i antalet så ni ökar chanserna att bli gravida!?

förstår hur tungt det är för dig ts men om sex blir till en "Börda" eller ett krav
    ökar nog risken att man behöver ventilera på annat håll....

• Anonym

Se till att maken tar folsyra + zink samtidigt med c-vitamin varje dag. Det ska intas samtidigt. Köp sedan den peruanska roten Macca i tablettform och se till att han äter minst 800 mg per dag. Finns i häslokosten och på internet. Min makes spermienatal ökade från 2.5 miljoner sädesceller per ml till 25 miljoner sädesceller per ml på sex månader. Efter att ha försök i åratal blev jag spontangravid.
    Det blir lätt komplicerat att ha sex bara för att göra barn och ibland behöver man sluta räkna räkna dagar och bara ha spontan sex när man kåt -med sin partner eller sig själv. Även om jag är kvinna så har jag bättre sex med mig själv om jag tittar på porr först. Om ni ska överleva barnlängtan tillsamamns är det nog dags att börja prata öppet med varandra om era behov och problem utan att skrika, slå sönder saker eller få varandra att skämmas.
    Lycka till.

• Naturalia

26 år. Klockan tickar inte alls.

• Anonym
    Anonym (Tagga ner) skrev 2012-03-09 00:52:38 följande:
    TS, fortsätt som du gör och du riskerar snart att inte bara bli utan barn men även utan sambo. Det du håller på mer är väldigt respektlöst, dominerande och på gränsen till manisk besatthet. Jag kan förstå att du är besviken men kan ännu mer förstå din sambo. Sex med dig verkar ju enbart handla om att göra barn, han kan inte (har svårt för det i alla fall), hur tror du han känner sig? Har du överhuvudtaget försökt sätta din besatthet av barn åt sidan och närma dig honom och visa att du bryr dig om honom? Just nu runkar han men fortsätter du som du gör så kan du riskera att han ligger med någon annan som visar intresse för honom som person och endast vill ha kravlöst sex.
  • Anonym
    Haushinka skrev 2012-03-08 20:53:51 följande:
    Det är sånt här som gör att jag hatar mänskligheten! Killar är fan idioter..
    För att dom har en sexualitet,?????? Ja, gud bevare oss för att männen i våra liv har en sexdrift och inte vill bli sedda som avelshingstarKräks
  • FideIi

Ts, jag förstår att du är frustrerad över situationen men det du gjorde var bra mkt mer kränkande mot din sambo än vad han gjorde mot dig. Även om ni kämpar för att få barn så måste han få ha kvar sin egna sexualitet, onani är inget konstigt. Jag hoppas iaf att det löser sig för er och att ni får ert kärleksbarn snart!

• Anonym
    mirre67 skrev 2012-03-10 08:56:14 följande:
    FÖRLÅTA för något helt naturligt, som större delen av befolkningen gör ibland?? Haha, enl ditt sätt att se på saker och ting finns det inte många "riktiga karlar" isåfall!! Nej, hon behandlar honom inte som en partner när hon blir bindgalen för att han ville lätta på trycket och ha det skönt för en gångs skull, till skillnad från när han tvingas till sex med henne enl ett schema och vars enda syfte är att han ska göra henne gravid. Tycker du det är en normal reaktion att bli så förbannad att man dänger laptopen i golvet?? Det tycker då inte jag.

Men vem säger inte han vill ha sex lika mycket? Vem säger hon ser honom som avel bara? Kan mycket väll vara så att han är den som sagt nu ska vi skaffa barn och genomgå ivf för jag vill ha barn. Hon får upp hoppet och är seriös och sen sitter han och runkar istället för att ha sex som planerat enligt honom. Vem säger det är hon som tvingar till sex? Hon skrev VI brukar ha var 3e dag sex. Inget som säger hon puschar hon kanske helt enkelt inte gillar han runkar? Eller så på porr och runka? Det kanske är okej i vanliga fall? Men inte nu när dom planerat barn?
  • Anonym
    mirre67 skrev 2012-03-10 08:56:14 följande:
    FÖRLÅTA för något helt naturligt, som större delen av befolkningen gör ibland?? Haha, enl ditt sätt att se på saker och ting finns det inte många "riktiga karlar" isåfall!! Nej, hon behandlar honom inte som en partner när hon blir bindgalen för att han ville lätta på trycket och ha det skönt för en gångs skull, till skillnad från när han tvingas till sex med henne enl ett schema och vars enda syfte är att han ska göra henne gravid. Tycker du det är en normal reaktion att bli så förbannad att man dänger laptopen i golvet?? Det tycker då inte jag.

Men vem säger inte han vill ha sex lika mycket? Vem säger hon ser honom som avel bara? Kan mycket väll vara så att han är den som sagt nu ska vi skaffa barn och genomgå ivf för jag vill ha barn. Hon får upp hoppet och är seriös och sen sitter han och runkar istället för att ha sex som planerat enligt honom. Vem säger det är hon som tvingar till sex? Hon skrev VI brukar ha var 3e dag sex. Inget som säger hon puschar hon kanske helt enkelt inte gillar han runkar? Eller så på porr och runka? Det kanske är okej i vanliga fall? Men inte nu när dom planerat barn?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-10 16:06:05 följande:
    För att dom har en sexualitet,?????? Ja, gud bevare oss för att männen i våra liv har en sexdrift och inte vill bli sedda som avelshingstar

Jag har inte min karl för avel, men gillar ändå inte onani av något slag, till något slag. Det var han fullt förstådd med innan vi vart ihop, så det gick han med på när vi blev ihop. Och skulle han göra något är det slut på en gång. Då rycker han ut med huvudet före. Men tydligen är jag värd att stanna hos och han får allt sex oralsex avrunkningar han kan behöva för att vara nöjd så
Svar på tråden Idiot till fästman