• supernova99

IVF Umeå

Hoppar in här.. Är inne i en ivf behandling för syskonförsök nu. Äggplocket med avklarat och återföring fredag om allt går bra..

• supernova99

Drömmar om ett barn: vi gjorde äggplock i tisdags och ska göra återföring i morgon fre. Det blir tydligen 3 dagars denna gången! Hoppas dom mår bra :)

• supernova99

Hej! Nu har jag fått tillbaka 2 stycken 8 celliga embryon. Tyvärr så hade dom lite fragmenteringar, så jag är inte så hoppfull att det ska lyckas. Någon som blivit gravid med fragmenterade embryon??

• supernova99

När jag gjort återföring har dom använt UL så att man sett att embryot hamnat i livmodern. Har sett den lilla pricken ligga där inne. Så chansen att dom ska klanta sig är nog minimal ;)

• supernova99

Tjuvtestade idag på ruvardag 11. Minus! Kan vara förtidigt ännu. Men jag är ganska säker på att det inte gick denna gången. Fick nämligen plus på ruvardag 11 med sonen. Det som är lite märkligt är att jag vid lunch upptäckte att jag blödde lite, och va helt säker på att det va mensen. Men det händer inget mer, bara lite hela tiden...

• supernova99

Någon som vet hur viktigt det är med progesteron vagiatorerna? Jag övernattar borta och glömde ta med två extra. Så nu kan jag inte ta i morgon bitti och i morgon lunch :/ Är det någon fara att missa två?

• supernova99

Hej på er alla! Våran senaste ivf behandling lyckades inte. Jag fick mens och minus på testet. Vi har planerat nytt försök i höst. Men något fantastisk har hänt.. Min mens är en vecka sen och jag tog ett gravtest bara för att utesluta det.. Och till min stora chock visade det positivt!! Jag är spontant gravid!! Hur gick detta till?? Är i fullständig chock just nu. Har ingen aning om när det blev till... Detta är helt sjukt... Vi som köpte 3 pack

• supernova99

Tack alla! Det är fortfarande svårt att förstå, vi har försökt själva i 4 år innan vi började med ivf.. Hur kunde det plötsligt fungera ? Har räknat lite och jag är i V5 nu. Och om allt går bra blir det en februari bebis :)

Svar på tråden IVF Umeå