• supernova99

IVF Umeå

Hej! Måste bara kolla med er här, om jag inte minns fel så va det någon/några av er som hade blödningar under graviditeten. Jag har blödningar från moderkakan. Upptäckte på RUL att moderkakan ligger långt ner. och är nu livrädd att ngt ska hända barnet. Vad har ni för efrarenheter? Visst gick det bra ändå?

• supernova99

Petto: ok blödde du under graviditeten? Dom sa bara att moderkakan ligger långt ner och på ett sådant sätt som gör att den inte brukar flytta sig. Fick komma på kontroll då jag blödde och ska göra en ny 19/5 så dom håller koll. Och så ska jag åka in akut om det blöder mer än som en mens. Ja läkaren sa att det är vanligare vid ivf, men jag visste inte varför. Vart åker man om det blir akut? Förlossningen? Akuten?

• supernova99

Till mig sa dom också bara att den va lite låg, inget om blödningar. Fick första nu i v23. Trodde förlossningen startat. Nu har den nästan avtagit och hoppas verkligen att det inte blir fler. Men det känns nästan som att jag får räkna med det. Vad är det egentligen som är farligt? Är det att bebisen inte får näring eller farligt för mamman att mista blod? Läkaren sa att en liten blödning va ingen fara.

• supernova99

Låter lite läskigt när man hör vad ni har varit med om, men det är bara att hoppas att jag slipper med blödningar. Vi hade tänkt åka till Paris i vår men det törs vi inte. Förstår att det känns läskigt att vara i Turkiet i två veckor utan att veta!!

• supernova99

Hej! Ville bara titta in och säga att vi har nu gjort UL i v32+0 och moderkakan är inte längre föreliggande. Har inte blött sedan v23. Tack för det, så skönt :) hur går det för dig thildra? Och er andra? Är inne här i bland och hoppas på massor av positiva resultat.

• supernova99

Thildra: så skönt!! illamående är ett bra tecken :)

Petto, jennyz: ja nu börjar det verkligen dra i hop sig. :)

• supernova99

Hej! Ville bara kika in och gratulera er som fått plus!! Och heja på er som kämpar vidare. 27/8 föddes våran dotter, allt har gått bra. Vi är numera två barns familj tack vara kliniken :)

• supernova99

Längtan 2013: stort grattis! Underbart med ännu ett mirakel. :) vi lyckades efter 5 år och 5 försök så kämpa på alla ni där ute.. Och nu har vi ännu ett litet mirakel. :)

• supernova99

Hej på er alla! Jag har svårt att slita mig ifrån dessa trådar, har varit in mycket förut och tycker det är så kul att följa alla kämpar. Och även kul att dela med sig av mina erfarenheter. Vi har två ivf barn en pojke som snart blir 4 och en flicka på 1. Och till våran STORA chock har vi nu spontant blivit gravida!! Om allt går som det ska blir vi en till i slutet på maj! Jag förtär mig inte på kvinnokroppen.. Som vi kämpat i 4 år utan plus tidigare. Och nu helt plötsligt bara 3 mån efter mensen kommit tillbaka.. Det är otroligt. Ville bara berätta att mirakel kan ske, håller tummarna för er alla!!

• supernova99

Pommac: trist om det är så! Kram. Men ge inte upp hoppet. För oss funkade det efter många misslyckade behandlingar tillslut..

• supernova99

Pommac: ja jag fick tillbaka ägg varje gång. Vi provade akupunktur några gånger, men det va utan akupunktur den gången det lyckades. Så det är svårt att veta om det gjorde ngn skillnad. Men det sägs ju öka cirkulation i livmoder..

Svar på tråden IVF Umeå