• supernova99

IVF Umeå

Hej! Va på VUL på kliniken igår och det fanns ett embryo med ett hjärta som slog fint. Däremot så beräknade läkaren mig till 7+4 fast jag är i 8+0 hon sa att det va helt normalt. Att det kan diffa på en vecka utan att något är konstigt. Jag har 3 dagar. Hon sa att det är så svårt att mäta. Men man blir lite orolig ändå! Någon som varit med om det?

• supernova99

Så skönt att höra, nu blev jag lugnare. Det är så skönt att ha den här tråden, alltid någon med peppande ord och bra råd :)

• supernova99

Jennyz: jag mår bra får jag nog säga, är förskonad från illamående. Bara vääldigt trött. Magen fungerar som den ska nu också :) nu är det inskrivning på Mvc som gäller, men hon på kliniken tyckte jag kunde boka in ett ytterligare UL med dom om jag är orolig. Borde jag göra det? Har gogglat lite och dom flesta verkar säga att missfallsrisken är liten om man sett ett hjärta slå. Hoppad det är så :) v9 nu

• supernova99

Jennyz: får kolla vid inskrivningen om man kan få ett extra, vore skönt ändå :) förstår hur du tänker att man saknar att vara gravid, det är ju lite speciellt för man vet ju aldrig om man får chansen att uppleva en graviditet igen.

• supernova99

Va på inskriv hos BM ( Umeå) igår, och blev besviken då vi inte blir erbjuden KUB då jag är under 35 är 34. Och det är ingen skillnad att det är ivf. Vi måste boka privat i såfall och det kostar 2000:- förra gången bodde jag i Övik och där va det inga problem.

• supernova99

Jennyz: ja du nämde det tidigare och det va då jag tänkte göra det, men jag fick inte!! Isåfall måste dom ha ändrat det nu då!! Är så besviken, och har inte råd att boka privat för 2000:- :/

• supernova99

Någon annan som går i Umeå och är under 35 som har ngn erfarenhet om KUB? Man blir lite sur om det inte är lika för alla!

• supernova99

Snowgirl: va tråkigt med missfallet! Men ändå positivt att ni lyckas spontant. Hoppas ni får förlänga frystiden lite till!! Jennyz: ringde till Mvc för att fråga hur det kan vara så olika. Och hon sa bara att det finns inga kvinnor i Umeå under 35 som erbjuds KUB! Hon kunde inte förklara hur någon under fått göra det! :/

• supernova99

Kan prova ring specmödravården och kolla, BM ringde till dom när jag va där för att boka in. Och hon sa att det va en ivf graviditet. Men det spelade ingen roll. Jag blev lite ledsen och sa att vi har ju redan lagt ut våra sparpengar på att göra ivf och att måste betala 2000:- till är mkt för oss. Men inget funkade så jag får nog acceptera att det är så! Funderar på att ev boka ett vanligt UL det kostar 800:- lite mindre i allafall

Svar på tråden IVF Umeå