• supernova99

IVF Umeå

Snöflinga: ok Ja jag förstår hur ni tänker. Låter sunt.. Och adoption är ju som du säger att fantastiskt alternativ det också :) och ni som redan har ett barn sedan innan.

• supernova99

En fråga: någon som har haft problem med lutinus vagiatorerna? Jag tycker dom är hemsk. Svider, kliar och bränner där nere.. Har bara tagit dom i två dagar och det är redan jobbigt. Har typ sår därnere. :/

• supernova99

Jenny z: jo jag använder applikatorn.. Får kanske prova utan. Tänkte höra med dom på kliniken i morgon vad dom säger..

• supernova99

Youcheri: vet inte riktigt.. Men jag antar att det är för att vi gjort rätt många försök, och då ökar chanserna något med två. Gjorde 5 återföringar innan vi fick sonen. Första försöken va med ett, sedan dess har det varit två hela tiden. Nu är vi på 3e syskonförsöket! Nämde inget den här gången och då frågade solensten om vi ville ha två. Tror dom bedömer individuellt, efter förutsättningarna. Sedan beror det på nog på embryonas kvalitet. Är det ngn som är lite sämre så kan man få två.

• supernova99

Jag kände heller inget innan jag plussade med sonen, men man vill så gärna ändå att det ska kännas bara lite.. Så man får lite förhoppningar. Jag är idag på ruvardag 4 och har bara en känsla av att det inte blev nått.. Tiden får utvisa. Men det går så sakta

• supernova99

Ska nu få prova crinone gel, istället för dom andra vagiatorerna då jag blivit så irriterad av dom. Och den ska man bara ta på morgonen, varför får man inte den från början egentligen? Istället för att ta 3 gånger om dagen. Den ska ha samma verkan.. Någon som provat den?

Svar på tråden IVF Umeå