• Pommac1

IVF Umeå

Nu har kliniken ringt och de är lika chockade som oss. De trodde inte att detta skulle ske då alla nio ägg var mogna och de tyckte hemskt synd om oss! Nästa gång blir det Menopur ändå och det långa protokollet för de tyckte att äggen såg fina ut! Dock blev det väldigt långdraget (tog ut äggen på dag 15) och det kunde vara det samt mannens spermier som var orsaken (de var inte dåliga men de var inte lika bra som sist). Nästa gång ska de göra en ICSI för säkerhetsskull. Känns skönt! Läkaren trodde vi hade goda chanser trots allt. 
  • Pommac1

Hej å hå! Äntligen har jag fått min riktiga mens efter det riktigt misslyckade ivf-försöket. Nu är det bara att vänta 21 dagar till innan jag får börja med nässprayen igen. Å suck vad jag väntar... En evighets väntan när man dessutom måste köra det långa protokollet. Tror aldrig dagarna har gått så segt förr. Möjligen när man var liten och väntade på julafton.

• Pommac1

Det här med långa och korta protokollet... Så här är det för mig. (inga fel är hittade) Vi fick testa det korta protokollet första gången. Men medicinen gav inte så stor effekt på mina ägg och det blev väldigt ojämna i storlek. Fick endast ut 5 mogna ägg men de var tyvärr ingen vidare kvalitet dock blev fyra befruktade men bara ett klarade sig vidare och det fick vi tillbaka (Men de var tydligen inget toppägg har vi fått veta efteråt). Andra gången fick jag köra långa protokollet och då började jag med sprayen på cykeldag 19. Äggen blev jämnare och hela nio fina och mogna ägg fick vi. Dock hände det som inte fick hända! Inget av äggen blev befruktade! Så nu väntar jag/vi på ett tredje försök som vi verkligen hoppas ska gå vägen. Denna gång ska jag börja på cykeldag 21 som blir 24 april. Jag ska även få höja doserna på sprutorna direkt. våra kroppar fungerar olika och svarar olika så vad som är bäst för dig vet man efteråt.

• Pommac1

Jag är 30 år och vi har försökt i tre år precis denna månad. Vi startar tredje ivf i morgon. Börjar med sprayen i morgon! Äntligen!

• Pommac1
    jojan skrev 2015-04-24 07:25:14 följande:

Jag är också 30 år (fyller 31 i år) och har också försökt i 3 år denna månad. När jag tänker 3 år så får jag lite panik, 3 år!!

Jag har varit stressad över min ålder (även om jag vet att jag i sammanhanget inte är "gammal") Min stress handlade om att jag vill ha flera barn och gärna ett par år mellan, och vill heller inte skaffa barn för sent, så det har inte riktigt gått ihop i mitt huvud. Men stressen över det har släppt, jag har väl insett att 30 egentligen inte är någon jättehög ålder och förhoppningvis löser sig allt. Kommer nog vara tungt om inte ivf fungerar, orolig.

Jag förstår din stress då vi är i samma situation! Jag ville alltid bli en ung mamma! Ville bli mamma redan vid 20 års ålder. Men det gick inte. Samtidigt träffade jag min nuvarande man när jag var 22. Jag hade ett dåligt yrke (lite lön) så jag studerade och nu har jag ett betydligt bättre arbete. När jag var 27 började vi försöka och än har inget hänt. :(
  • Pommac1

Här är jag på sprutdag 6 idag och blodprov. På fredag har jag VUL och äggplock hoppas jag blir på måndag. Det här blir tredje försöket senast blev det helt misslyckats då inget ägg befruktades. De har inte sagt nåt om att vi ska måsta betala för detta försök. Så jag hoppas det ingår i landstinget. Jag kör långa protokollet. Någon fler som kör just nu?

• Pommac1
    Kvinna32 skrev 2015-05-12 07:31:45 följande:

Pommac1 det är alltid förskottsbetalning så då borde ni redan betalat.... lycka till

Å vad skönt! :)
  • Pommac1
    jojan skrev 2015-05-12 13:09:58 följande:

Pommac1: Håller tummarna, hoppas det går vägen den här gången.

Har du alltså 3 landstingsfinansierade försök eller räknades inte förra när det inte blev befruktat? Jag har för mig att vi bara kommer att få två finansierade försök.

Ja precis. Första gången fick vi tillbaka ett men inget klarade sig till frysen. Kvaliteten på äggen blev inte så bra heller. Sist blev kvaliteten toppen men då befruktades inget. Nu kör vi på tredje gången gilt hoppas jag. :)
  • Pommac1

Jag fick höja dosen menopur till 450 enheter! Å gisses vad det kändes tufft! Kämpa på några dagar till nu bara. Det känns som att tisdag eller onsdag blir äggplock nu. Men vi får se vad VUL säger på fredag.

• Pommac1
    Längta skrev 2015-05-18 13:55:03 följande:

Fy vilken rejäl dos.

Hur har de sett ut på ul för dig. Var på ul i fredags och då fick ja höja min dos menopur till 150 i helgen. Var på nytt ul idag. Och nu ser de bra ut. O h sitter bara och väntar på samtal nu.om vilken dag vi får fara upp. :)

Ja, jag är lite seg producerad tror jag. Fick köra på ytterligare en dag men menopur. Nu har jag tagit sista dosen i alla fall. Nu är det bara sista sprutan i morgon sedan äggplock på torsdag. Jag gjorde VUL i fredags och blåsorna var kring 6-18 mm (många var runt 14-16) idag gjorde jag VUL och då var de runt 16-22 men några var bara ca 10 än. Så det var nog därför det blev en extra dag.
Svar på tråden IVF Umeå