IVF Umeå
De ringde så sent som vid 13. Så det gick tyvärr inte denna gång heller. Suck!
De ringde så sent som vid 13. Så det gick tyvärr inte denna gång heller. Suck!
Åh nej... Om ja ändå kunde göra ngt åt de. Fy fan de e så orättvist.
Tack för ert stöd! Läkaren ringde och han var förbryllad. Det hade inte hänt att man misslyckas med menopuren två gånger i rad i hans 30 år i branschen (där inga fel finns). Så vi är Unika. Inga fel hittades heller varken på ägg eller spermier. Första gången vi gjorde ivf körde vi korta protokollet med gonal-f och då fick vi fem ägg befruktade (ett bra som vi fick tillbaka). Ingen klarade sig till frysen och vi blev inte gravida. Så hans förslag var att vi skulle köra korta igen och med gonal-f eftersom det tydligen fungerade då. Men han hade ingen förklaring till varför det blev som det blev.
Inget samtal idag från kliniken alltså blir de återföring imorgon. Kommer va otroligt nervös fram till kl 14 dock.
Ska få tillbaka ett 3dagars. Alltid fått 2dagars innan. Så nu e ja ännu mer nervös.
Har en oroskänsla att alla 14 ägg ska ha dött. : /
Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)
Hej alla gamla och nya!
Jag vet inte om ni minns mej men jag hängde här under min resa 2012, fick en underbar dotter 2013.
Nu är det dags igen!
Jag är på RD 13 idag.
På RD 6 gjorde jag ett test dom visade positivt!
Har sedan dess testat varje dag, antingen med clearblue eller med billigare stickor. I början fick jag svaga utslag på stickorna också. Nu får jag inga utslag på stickorna men utslag på clearblue. Dom ökar dock inte i styrka.
Jag har fått ett par mindre blödningar, idag och i förrgår.
Kan det vara missfall på gång?
Någon som varit med om liknande?
Jag har gjort FET, alltså inte tagit någon ägglossningsspruta.
Någon som vet om Västernorrland har ändrat sina regler från 1.a jan 2015? Får fler försök nu?
Bolih84: blev det någon FET?
Någon som vet om kliniken har öppet på lördagar numera? Fick positivt ÄL-test idag så vi gör ett sista försök på egen hand innan vi startar upp en ny behandling i samband med mensen som kommer i augusti.
Tack för svaret Pommac! Förstår att du är nervös för när mensen ska komma! Håller tummarna för att den inte kikar fram nu i juli. Själv känns det såklart skönt att veta att den kommer komma efter den 1:a augusti, eller helst får den ju inte komma alls ;) Men det lär den ju göra. Vilken behandling gör ni, korta eller långa? Vi kör korta igen men denna gång med Menopur eftersom jag nästan blev överstimulerad med Gonal-F sist. Samtidigt så resulterade ju den behandlingen i vår underbara son (via FET) så jag hoppas verkligen att nya hormonerna ger minst lika bra resultat :)