• Pommac1

IVF Umeå

[quote=75318930][quote-nick]Längta skrev 2015-05-19 07:55:07 följande:[/quote-nick]

Härligt nära nu... :)

Verkar som de blir en hel del äggblåsor för dig me :)

Ont i magen eller så?

Tog sista menopursprutan i söndags. Och nu ska ja bara spraya tills dom ringer. Gjorde ett sista blodprov idag.

Så dom ringer väl i efm och säger om de blir plock på torsdag eller fredag :)

[/

Jo det känns väl ungefär dubbelt så mycket än en vanlig ägglossning för mig. Känner mig lite svälld. Får ont ibland men inte alltid. Hur känner du? Spännande!

• Pommac1
    Längta skrev 2015-05-19 13:15:56 följande:

Jo de känns i magen och äggstockarna nu. Rätt fullt. Mkt blåsor.

Känner mig mer funderande över att ja ska gå så länge utan sprutor. Bara nässpray. Men ja litar på dom. :) fast man blir ju lite nojjig.

Men fredag joppas vi på plugg. Tidigast fre sa hon när hon ringde en sväng idag. Men skulle höra av sig igen när dom sett blodprovet.

Hoppas dessa dagar går fort för oss nu :)

Hur ser din blåsor ut då? Varför sprayar du utan sprutor? Är blåsorna olika i strl? Men man får ju lov att lita på dem. Jag tog min ägglossningsspruta ikväll vid 20:00. Så nu kan jag slappna av från mediciner. Skönt att inte ha några tider att passa. Hört nåt än?
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-19 23:19:48 följande:

Ja vet inte riktigt vad ja ska känna nu. Slutade med menopur i söndags. Ul i måndags. Blodprov idag. Men när de ringer på em så e värdet för högt. Nytt prov imorgonbitti.

Ngn som vart med om de? Hur påverkar de nu??

Vilket värde? Kan det vara risk för överstimulering? Fråga kliniken om de ringer idag.
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-20 20:14:04 följande:

Ovitrelle sprutan ikväll efter att bara ha fått spraya sen i måndags. Fredag blir det plock :) glömde fråga nör ja pratade med läkaren. Men tar man nässprayen imorgon eller e de inget imorgon?

Jag vet inte? Det verkar ju vara väldigt olika mellan våra behandlingar. Men jag tog bara nässpray två gånger igår och inget efter ovitellesprutan. Vad skönt! :)
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-21 10:51:24 följande:

Skulle inte ta ngt heller. Så skönt och få en sovmorgon idag. :)

Helt medicinfri idag. Underbart. Om man bara kunde må ökte bättre vore de underbart. Men idag sätter vi oss i bilen och far till uneå och imorrn e de plock :)

Ja visst är det skönt a
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-21 10:51:24 följande:

Skulle inte ta ngt heller. Så skönt och få en sovmorgon idag. :)

Helt medicinfri idag. Underbart. Om man bara kunde må ökte bättre vore de underbart. Men idag sätter vi oss i bilen och far till uneå och imorrn e de plock :)

Telefonen lever sitt egna lilla liv... Jag försöker igen...

< br>

Ja, visst är det skönt att bli medicinfri. Här har vi gjort äggplock idag. Fick tyvärr bara ut fem ägg denna gång. Lite dålig skörd tycker jag. Tycker det är så konstigt. På VUL i övik hade jag fem på varje sida och de största var kring 22. Idag i Umeå hittade man bara 6 stora och några små (jag antar att de var för små) och dessutom var de största 20 inte 22. Fattar inte nåt av detta men det kanske inte är meningen heller. Vi hoppas det var fem fina ägg och att de blir befruktade denna gång.
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-21 17:20:25 följande:

Håller tummarna att de var 5 toppenägg.

Alla läkare mäter ju folliklarna olika så de blir lite olika resultat varje gång.

När har du återföring nu?

Vi e på g hemifrån nu och på väg upp till umeå. Brukar bli matstopp i övik. Haha

Ja, vi får hoppas det. Hoppet är dock inte så högt denna gång. Känns redan nu som att det ska misslyckas. Vi ska tillbaka på lördag om det nu blir så. Trevligt att ni stannar i Övik. Var bor ni?
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-21 18:42:28 följande:

Ge inte upp än. Ja håller tummarna stenhårt för er.

Vi får vänta länge. Plock imorgon och tidigast återföring på måndag. Kommer va supernervös över samtal i helgen om att dom ska ringa och säga att inget klarat sig. Men vi håller tummarna.

Jo vi brukar stanna där och äta när vi far upp. Mysigt och fint där tycker ja.

5 mil utanför östersund.

Nä man ska väl inte ge upp. Ja, jag är supernervös att de ska ringa i morgon. Vilken tid tror du man kan pusta ut? Sist ringde de kring åtta-nio och då hade ju inget befruktats. Jag tänker att ha de inte ringt innan 12 borde det vara lugnt. Eller?! Har lust att stänga av ljudet på telefonen i morgon så jag slipper höra den ringa. Usch vilken hemsk dag det kommer bli.
  • Pommac1
    jennyz skrev 2015-05-22 07:31:51 följande:

Pommac1: håller tummarna! Det kan vara positivt att det bara blev fem ägg, jag har haft bäst resultat då jag haft mindre antal ägg, det är då jag lyckades bli gravid, färre men bättre kvalitet ð???

Ja det är sant. Men jag tror att det största problemet ligger hos min man. Och nu lyckades han såklart bli sjuk veckan innan. Så jag är sjukt nervös att detta ska gå åt skogen. Men självklart är det kvaliteten på äggen som räknas också. Sist fick jag ju ut nio fina ägg men inget befruktades. Så därför känns oddsen att detta ska lyckas väldigt liten. Sitter nervös och väntar att de ska ringa. Visst borde de ringa nu någon gång på morgonen om de ringer? Eller kan de lika gärna ringa ikväll? Förra gången ringde de kring 8-9.
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-22 09:14:19 följande:

Jag har också fått ett sånt samtal en gång.

Då ringde dom runt 10 tiden. Dom går väl ronderna på morgonen. Så då ringer dom på förmiddagen om dom ringer.

Ja håller tummarna för er.

Vi ligger på rummet och väntar nu. 9.40 ska vi in på plock.

Å nej vad säger du. Vid tio tiden! Då får jag börja bli nervös igen. De har inte ringt än så jag har börjat slappna av nu. Men då får jag bli nervös igen då. Kan inte klockan gå lite snabbare! Hur gick det på plocket? Vilken musik valde ni? :)
Svar på tråden IVF Umeå