• Pommac1

IVF Umeå

hokus pokus skrev 2014-12-04 16:25:04 följande:

Idag känns det rätt mycket kring äggstockarna, som mensvärk typ, så nu kanske något händer :) Varför måste vi i Umeå ha TD först på RD 21? Andra verkar ju ha på typ RD 15 el 16. Tar man sig till RD 21 så är man ju gravid för annars har ju redan mensen kommit. Anledningen måste ju då vara att de inte vill att vi ska få minus på stickan utan få mens instället...?

Hoppas det händer grejer nu! Ja, jag fattar inte heller. Jag har inte lutinus så det räcker. Tror de räcker till onsdag. Jag testar då och sedan ringer jag dem.
  • Pommac1
    Längtan2013 skrev 2014-12-08 14:18:42 följande:

Hej allihopa! Vill ge er alla lite hopp! För 1 1/2 vecka sen kom våran älskade prinsessa till världen! :) Vi har kämpat i 4 1/2 år & efter vårat 6:e ivf försök så lyckades vi :) Så ge inte upp!! Många kramar till er alla!

Grattis! Härligt att höra!
  • Pommac1
    supernova99 skrev 2014-12-09 18:20:45 följande:

Längtan 2013: stort grattis! Underbart med ännu ett mirakel. :) vi lyckades efter 5 år och 5 försök så kämpa på alla ni där ute.. Och nu har vi ännu ett litet mirakel. :)

Grattis till dig också! Skönt att höra hur andras kämpar och lyckas. Då vill man inte ge upp.
  • Pommac1

Ni som gjort ivf flera gånger: testade ni något nytt de andra försöken? Jag funderar på akupunktur och extra e-vitamin denna gång. Sedan vet jag inte om jag får andra sprutor eller hur det blir ännu. Har ju knasigt nog testdag på fredag men min mens tog slut idag.

• Pommac1

Bör jag ringa nån? Jag fick mens efter mitt första ivf försök den 4.e dec - 9 dec och då blödde jag kraftigt. Vi hade sex den 10. Dec och då blödde jag lite. Sedan hade vi sex igår och då blödde jag betydligt mer! Har dock inte blött något under dagen idag men nu på kvällen har det börjat blöda igen (inga mängder men). Bör detta kollas upp? Blir lite orolig.

• Pommac1
    jennyz skrev 2014-12-14 00:32:24 följande:

Pommac: jag tror inte att det är någon fara, kroppen är inte som vanligt efter ett ivf försök... Om du vill kan du kolla med kliniken på måndag?

Ja, jag får se om det fortsätter. Har lite ont i magen nu också. Hade väldigt lite värk under mensen. Mindre än vanligt. Smärtan kanske kommer i efterhand.
  • Pommac1
    Sarisen78 skrev 2014-12-16 19:04:33 följande:

Jag fick dessvärre missfall i söndags...v 6 och dag 2...Så fruktansvärt..

Nej vad tråkigt! :( usch vad nervöst det skulle bli om man blir gravid någon gång. Samtidigt som det vore underbart att få se det där plusset någon gång.
  • Pommac1

Har redan ägglossning! Trodde den skulle dröja eller inte komma alls efter ivf'n. Jag fick rejäla flytningar i början på veckan precis som vid behandlingen. Fått ha trosskydd. Köpte Cb testade i morse fick en ring. Testade sedan ikväll och fick en glad gubbe. :) hade världens ryggont igår och idag också. Det känns jättebra att cykeln fungerar precis som vanligt. Enligt min cykel (innan ivf) ska jag ha ägglossning idag.

• Pommac1

Grattis Hokus pokus!

Ni som gjort ivf förr och misslyckats: hur blev er riktiga mens sedan? Just efter ivf blödde jag som en tok (inte så konstigt) sedan blödde jag lite just vid ägglossning och när jag sedan fick min riktiga mens i fredags så blödde jag lite lagom, på lördagen blödde jag mycket och söndagen avtog mensen och igår var den helt slut. Kan den bli så här kort efter ett ivf? Eller var det för att jag blödde vid ägglossning? Jag brukar vanligtvis blöda 6-7 dagar. Nu blev det tre. Hmm?

Svar på tråden IVF Umeå