• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012
    ntrummet 
    * jenads (inväntar FET i Jan) 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    *vårt 2012 

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Nektar (1:a IVF, 7/12) 
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari) 
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)
    * Norris (FET 11/12)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12 
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Td 19/12 
    * Freja150 (TD 19/12)
    * Jennyz TD 18/12  

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)

• vårt 2012

Hej allihopa!

Kul att det kommit hit några "nya" Glad

Själv har jag haft en paus, och pga av att min cykel rubbats ordentligt har ej fått mens iordning så hinner vi inte med ngn behandling innan jul.
    Först var jag besviken, men nu känns det bra.
    Jag tror min kropp och även hjärna behöver vila.

Har inte hunnit läsa alla 287 inlägg som kommit. :)
    Kul att tråden lever!

Vi har två betalda IVF kvar och ett frysförsök, så än är hoppet kvar :)

Drömmer om ett barn: Hur går det för er?

Lycka till och kämpa på!
    Hjärta 

• Nektar

Är fortfarande kvar på kliniken. Fick rätt mycket smärtlindring och mitt låga blodtryck har resulterat i två uppkastningar. Det var inte skönt, så pass att de minsta blåsorna lämnades kvar för att skona mig. Men nu börjar glädjen komma av att vi fick ut hela 28 st ägg!!

Hoppas ni andra har bättre dagar! Kram till er alla!

• jennyz

Nektar: wow 28 ägg!! Hoppas de är riktigt fina nu när du fått lida... Håller tummarna att du snart mår bättre och att de utvecklas kanonbra!! Har du haft lika jobbiga ÄP tidigare?

• Petto 83
    Nektar skrev 2012-12-07 14:06:52 följande:
    Är fortfarande kvar på kliniken. Fick rätt mycket smärtlindring och mitt låga blodtryck har resulterat i två uppkastningar. Det var inte skönt, så pass att de minsta blåsorna lämnades kvar för att skona mig. Men nu börjar glädjen komma av att vi fick ut hela 28 st ägg!!

Hoppas ni andra har bättre dagar! Kram till er alla!

Tur att det för något gott med sig. Hoppas verkligen att något av dessa blir ert guldägg.

Hoppas du piggnar på dig och får en trevlig helg.
  • Äppelkaka

Hur går det för alla ruvare då? Själv är jag på rd6 idag och vet inte vad jag ska tro just nu. Igår var jag övertygad om att det tagit och idag är jag bara trött, sur, grinig och har knappt hunnit tänka på pricken i magen. Fick besked idag om att vi fått två stycken blastisar till frysen och även om jag hoppades på fler så känns det ändå som att det kommer att räcka. Är det meningen att bli så blir det av någon av de tre fina vi fått fram

• drömmer om ett barn
    EbbaGrön: Skönt att ni kan prata med familjen om detta. Ibland önskar jag att jag kunde berätta för vissa i familjen/släkten men tyvärr har dom flesta svårt att inte prata vidare om sådant man berättat i förtroende, så därför har jag endast berättat för några vänner.

3villbli4: Det låter nästan som överstimulering, med tanke på att du har så ont och svårt att röra dig. Om kliniken anser att du inte ska börja med medicinen för att förhindra detta så får man ju lita på dom. Skönt ändå att ni ska tillbaka imorgon så dom kan kolla upp hur det ser ut. Vilken tid har ni fått?

Petto 83: Fick du svar på din lista med frågor idag? Skönt att du inte blivit sämre, hoppas att du återhämtar dig snabbt. Mysigt med kalas i helg.. du får ta det extra lugnt och be mannen fixa och dona! Glad

vårt 2012: Det var ett tag sen vi hörde ifrån dig, hur är det? Tror det kan vara positivt för din kropp med en stunds vila från behandlingar. Tänk vad mycket den fått gå igenom dom senaste månaderna.. Nya krafter och ork och sen SKA det bli ert 2013, det är jag helt säker på! {#emotions_dlg.flower}

Tack för peppning! Solig Känner ingenting alls så vet inte vad jag ska tro. Brukar få blödningen ganska sent så det hinner bli en del funderingar.. Nu har jag kommit till den tiden då jag börjar kolla efter blod vid varje toalettbesök, det är inte bra för psyket men svårt att tänka bort. Några tips på annat att sätta tankarna på? Glad

Nektar: Wow, vilket toppenresultat! Grattis! {#emotions_dlg.flower} Nu håller vi tummarna för att det blir bebis av detta.

Äppekaka: Grattis till era två blastisar till frysen, det är ju jättebra! Skrattande

För mig händer som sagt inte mycket på ruvarfronten.. Hade du några speciella känningar igår som gjorde att det kändes som att det tagit sig? 
  • EEJ

Nektar: grattis till många ägg! Gissar att det blir långtidsodling...?
    Äppelkaka- skönt med positiva besked i frysen!
    Drömmer om ett barn- känner igen mig i din oro, vilken dag har du börjat blöda förut?

Skälv är jag på rd 4 och får fortfarande svagt positiva resultat sedan ovitrellen. Tog den förra måndagen, 11 dagar sedan... Mår i övrigt som vanligt. Lite svullen sedan plocket men det gör inte ont. Vid tidigare blastocystinsättning har jag fått "mens" på rd 9. Så må onsdagen komma och gå utan ett spår av blod.,,,

• drömmer om ett barn

EEJ: Vid första IVF:en kom blödningen på dag 15 och vid min FET på dag 12 så gissar att det lär dröja iallafall en vecka till innan den dyker upp ifall försöket misslyckas.

Tog Ovitrelle samma dag som dig och blev nu lite sugen att testa för att se om det blir blankt eller inte. Men tror jag ändå att jag väntar.. Enda skälet till att jag skulle vilja testa är för att OM det skulle bli ett tidigt missfall igen så kanske kliniken går med på att ge mediciner efter ET nästa gång.

Håller tummarna att inte så mycket som en spotting dyker upp och oroar dig.

• 3villbli4

drömmer om ett barn: det känns faktiskt lite lite bättre idag så förhoppningsvis är det på väg åt rätt håll. Fortfarande jätte ont men faktiskt inte lika svullen, har också kissat mer idag. Vi har fått tid 12.15 för insättning, börjar bli nervös. Kommer inte kunna sova i natt. Hoppas att i alla fall en klarat sig till blastosyst. :) Jag förstår att det är svårt att tänka på annat och låta bli att oroa sig. Jag hoppas att din mens uteblir. :)