• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • 3villbli4

Äppelkaka: vad roligt att ni fick två till frysen också!! Hoppas att det du kände då stämmer och att det har tagit sig. Jag håller tummarna. :)

• drömmer om ett barn

3villbli4: Skönt att höra att det är bättre med dig, även om det bara är litegrann.. Så himla spännande med ET imorgon. Ni kommer säkert få tillbaka en jättefin blasto imorgon vid lunchtid! :D

Är det någon som äter extra kosttillskott? Jag började för ca 2 månader sedan med D och E-vitamin. Har läst många trådar om just d-vitaminbrist och tänkte att det kan ju inte skada att testa.

• Petto 83

Efter att ha sovit ett par timmar s om en däckad så tänkte jag uppdatera lite.

Fick svar på det mesta och inom 2 veckor ska jag och kroppen vara helt återställd... Kollade av lite prover och fick veta att i måndags var östa vad det nu heter över 15000 och i onsdags nere på 14000 så det går sakta men säkert neråt och hör å häpna, Jenny hade tydligen tjatat och gnatat på Solensten och tillslut gav han med sig så vi Får ett Fet gratis Yeeej.

Fick även citadon utskrivet för huvudet och magen så morgondagen blir förhoppningsvis inte allt för suddig

Ha en super helg alla fina nu ska jag sova vidare

• EEJ

Rd 5 idag och 12 dagar sedan ovitrellen och idag är grav testet negativt. Jag har kommit till den här uppgivna känslan, som aldrig slagit fel tidigare. Jag känner i hela kroppen att även detta försök har misslyckats. Det är så (förlåt) jävla jobbigt! Nu ser vi fram emot två veckor i Thailand i mars och innan dess ska jag gå ner i vikt. Banne mig!

• jennyz

EEJ: du kan inte ge upp redan, kroppen har ju knappt hunnit förstå om någon eller båda fäst!! Jag vet att man lätt kan få den känslan, jag är likadan, men ännu är vi inte där, det är långt kvar innan vi vet att testen visar rätt... Jag kommer i alla fall att fortsätta hoppas och tro på er ett tag till!!!!

• Nektar

Jennyz: Detta var mitt första äggplock då vi är på vårt första försök. Därför jag var så orolig innan, men tänker att det hade kunnat vara värre även fast det gjorde fruktansvärt ont pga alla äggblåsorna!

EEJ: Tack så mycket! Det blir långtidsodling då det var 21 ägg idag som klarat 1 dagen av odlingen :) Helt otroligt!
    Är du säker på att ett minus på testet (är det äl-tester du använder?) även innebär att en graviditet är utesluten? Är dålig på det där kring tester och ämnen som man bör ha högt värde av efter äl respektive graviditet...Hoppas att testen du nu tagit inte betyder ett negativt test på testdagen!!   

Petto83: Tack! Jag hade precis under 15000 på östradiolet tidigare i veckan, varvid jag fick klartecken att fortsätta. Igår var det betydligt lägre. Skönt att du lär vara i fin form igen inom 2 veckor, lagom till julhelgen! Samla nya krafter osv. Stort grattis även till att kliniken gav med sig om gratis FET!!

3villbli4: Hur gick insättningen idag, hur såg blaston ut?  

• Nektar

Förresten, en nyfiken fråga till er alla: vad är det som avgör hur långt fram man får testdagen? Det är inte alltid standard 18 dagar va?

• 3villbli4

Insättningen gick super. Av våra 7 befruktade ägg hade 6 st blivit blastocyster !!!! 4 st var av toppkvalitet, 1 tillbaka till mig och 3 st till frysen. De hoppades på att kunna frysa de andra 2 på måndag. Helt underbart att äntligen vara ruvare. :) Vi är verkligen jätte nöjda men så många blastisar. :) Testdag på julafton ! Nektar: på lappen vi fick stod det att testdag brukar vara 21 dagar efter äggplock. Vad härligt att ni fick ut så många ägg och att så många blivit befruktade. Håller tummarna för många fina blastocyster. :)

• jennyz

3villbli4: wow vilket kanonbra resultat, håller tummarna att h*n fäster nu! TD på julafton...hoppas på bästa julklappen!!

Jag har också läst att det är TD 21 dgr efter ÄP nuförtiden, så vilken RD det blir beror på hur länge de odlat innan ET...

• drömmer om ett barn

EEJ: Vilka tråkiga nyheter.. Jag fick samma resultat som dig idag. Hoppas att det är för tidigt för oss ännu och att det hinner ändras. Känner dock min kropp ganska väl vid det laget och tror inte det har fäst, men man vet ju aldrig. Håller tummarna för dig! Stor kram

3villbli4: Grattis till ett toppenresultat med era blastocyster, vad roligt att ni fick så många av toppkvalitet! Kul med TD på julafton.. lycka till!

EEJ: Hur går det för dig, någon bebis på intågande?