• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    A79: Haha, har hört att man kan få dom best bisarra drömmar som gravid! Skrattande

Jag har faktiskt aldrig haft några bebisdrömmar under ruvningstiden. Bara annars, men det faller sig nog ganska naturligt när man tänker mycket på detta med barn. Eller rättare sagt bristen på barn.. Tungan ute

Kvinna32: Blir det att vänta tills TD? Har du några speciella symtom? 
  • Äppelkaka

drömmer om ett barn: det är svårt det där för som du beskriver det, så kände jag när jag blev gravid. Det kändes som om mensen skulle komma när som helst. Jag tror själv att jag fått väldigt tidiga missfall och eftersom jag inte tjuvtestar så vet jag förstås inte 100% säkert. Än ger jag inte upp hoppet om dig med tanke på att du faktiskt känner förändringar som inte bara behöver vara biverkningar av medecinerna

Som gravid drömde jag bl a om att jag födde en kattunge, födde en miniminibebis osv. Minns att jag var glad att ultraljudet visade att det på riktigt var en bebis och inte en katt eller något annat skumt...

Just nu drömmer jag mest om att jag hånglar med ex eller med mina kunder. Vet inte hur jag ska tolka det...

• EEJ

Fick Gravid 1-2 på cb digital idag. Fast jag ropar inte hej förrän tidigast onsdag då jag är på rd 9 och min mens brukar komma så jag ruvar på en blastis. Steg två är td som är nästa vecka på onsdag.

• Tinzu
    EEJ skrev 2012-12-10 18:23:29 följande:
    Fick Gravid 1-2 på cb digital idag. Fast jag ropar inte hej förrän tidigast onsdag då jag är på rd 9 och min mens brukar komma så jag ruvar på en blastis. Steg två är td som är nästa vecka på onsdag.
    vad spännande! herregud
  • Petto 83

Åååå hoppas hoppas den stannar och myser in sig. Grattis
  • Kvinna32

EEJ: jag säger i alla fall grattis till ditt plus, just nu är du gravid'n

Drömmer om ett barn: vill gärna ha testet överstökat men jag vågar inte, livrädd för att det är ett minus då bryter jag ihop.... Får se om jag vågar testa ikväll eller imorgon bitti!!!

• jennyz

EEJ: säger också, nu är du gravid!!

Skulle också vilja tjuvtesta snart, men vågar inte, om det är neg kommer jag bli så besviken!! Har klarat ytterligare en dag utan blödningar i alla fall, RD10 idag, skulle varit RD 11 om det varit ett tvådagars jag fick tillbaka, sist kom första blodet RD 11...

• Varghona

Har testdag 17 dec, men fick mindre blödning i lördags. RD 11, Blöder lite mer idag så antar att det är mensen som kommit. :(   Osäker på om jag skall testa redan nu eller vänta och se hur blödningen fortlöper........ 

• Sofiali77

Stort grattis EEJ!

Här gick det åt skogen som vanligt, men det kände jag på mig redan i torsdags. Fick rosa spottings på lördagen och då tjuvtestade jag. Fetminus. Så nu får vi se när vi går vidare. Vi har ett färskförsök kvar från tre-packet, sen lägger vi nog ner det här. Jag har för tillfället inte nån lust att gå igenom hela behandlingen igen kroppen börjar känna sig sliten, men så småningom ska vi nog använda upp det. Får se hur man känner sig om några veckor när den värsta besvikelsen har lagt sig.

Fick brev idag om att vi fick 2 blasto till frysen, men de kommer vi nog inte använda.

Ska nog övertala min man att ställa sig adoptionskö istället. Då vet man ju att det blir barn iaf.

Lycka till ni andra som snart ska testa! Håller tummarna för er!

• Äppelkaka
    Förstår att du inte törs tro det riktigt, men TJOHOO! Du är gravid! Grattis!