• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83
    A79 skrev 2012-12-09 12:42:54 följande:
    Hahahahaah....& hahah.. va?

Ingen valk på magen!!!

Förlåt.. jag hånar inte kanske lite mer avundsjuka!

Just som det är nu har inte jag heller en valk på magen den är mest som en stor badboll för tillfället men annars har jag valkar hihi :) men då får du ta sprutor där bak.. aj!! 

Haha ja, livet är bra orättvist. Alla har valkar på magen utom jag...

Nä, sköterskan försökte klämma i hop en och när det inte gick sprang hon iväg. Efter en stund kom hon tillbaka och sa att hon hade pratat med en läkare för att höra hur vi skulle göra och då blev det att ta i baken. Det går hyffsat har dock inget att jämföra med men nu gör det väldigt ont...
  • jennyz

EEJ: sa ju att du inte skulle ge upp än!!! Vänta några dagar och kolla med digitalt test...så står det säkert gravid!!!

Petto83; stackare, hoppas det snart vänder för er, så du slipper alla mediciner och får må bra igen!!!

Själv drömde jag att jag var gravid, vaknade med ett leende... ;) förstår inte riktigt er som känner så tidigt om det tagit sig eller inte, för mig beror allt på vilket humör jag är på, ena stunden uppgiven, andra kanske jag hittar tecken, andra stunden viftar jag bort dem och så fortsätter det... å andra sidan hade jag knappt några symtom när jag var gravid med dottern...

• Tinzu
    Petto 83 skrev 2012-12-09 16:30:48 följande:

Haha ja, livet är bra orättvist. Alla har valkar på magen utom jag...
    Nä, sköterskan försökte klämma i hop en och när det inte gick sprang hon iväg. Efter en stund kom hon tillbaka och sa att hon hade pratat med en läkare för att höra hur vi skulle göra och då blev det att ta i baken. Det går hyffsat har dock inget att jämföra med men nu gör det väldigt ont...

haha jag hade nästan samma problem, men jag lyckades klämma fram en valk tillslut att sticka i hon som visade hur man ska ta sprutan sa "du är för smal" men vafan hade ju få BMI på typ 25.5

grattis till att inte ha valkar  
  • vårt 2012

EEJ: Åh! ser också strecket och hoppas allt jag kan att det håller hela vägen!!

Själv så kom mensen, till slut, 10 dagar senare än vanligt. så som jag skrev tidigare, jag tror min kropp behöver en viloperiod!
    Nu hoppas jag på att den återgår tll att vara som klockan, så kommer det passa utmärkt för en behandling i januari :)

• EEJ

Varför utsätter man sig för detta jävla testande. Strecket syns idag också men inte är det nå starkare.... Crap.

• jennyz

EEJ, jag har läst att man ska testa varannan dag max, då värdet ökar mycket varannan dag... (eller något sånt) försök hålla dig två dagar och testa sedan igen, jag tror på er!!!

• LongingForAChild
    3villbli4 skrev 2012-12-06 16:17:49 följande:
    LongingForAChild: Fy vad tråkigt. :( Jätte ledsen för er skull.
    Tack... jo känns dystert men hoppas jag kan övertala kliniken att låta mig börja om vid nästa mens, då min naturliga istället för Provera då den inte hjälper på mig eftersom jag får mensen en hel vecka efter avslut och dessutom blöder längre.

Om jag får det så börjar jag troligtvis i början av Januari så jag hoppas.
  • LongingForAChild
    Petto 83 skrev 2012-12-08 00:41:30 följande:
    Efter att ha sovit ett par timmar s om en däckad så tänkte jag uppdatera lite.
    Fick svar på det mesta och inom 2 veckor ska jag och kroppen vara helt återställd... Kollade av lite prover och fick veta att i måndags var östa vad det nu heter över 15000 och i onsdags nere på 14000 så det går sakta men säkert neråt och hör å häpna, Jenny hade tydligen tjatat och gnatat på Solensten och tillslut gav han med sig så vi Får ett Fet gratis Yeeej.
    Fick även citadon utskrivet för huvudet och magen så morgondagen blir förhoppningsvis inte allt för suddig
    Ha en super helg alla fina nu ska jag sova vidare
    HÄRLIGT!!! Inte mer än rätt!!! Kram
  • Äppelkaka

EEJ: Grattis! Ett streck är ett streck = gravid Just nu är du faktiskt det, håller tummarna för er!

Petto 83: Vad bra! Det ska ni ha efter det där stöket

drömmer om ett barn: hur känns det idag då? Jag är fortfarande pessimistisk även om hoppet är det sista som försvinner. Hade rejäla knip i äggstocken igår, vilket jag hade när jag blev gravid, MEN har även haft det de gånger det inte gått vägen. Annars känner jag inte så mycket; mår lite illa men det är antagligen från medicineringen (trombyl och lutinus har det som vanlig biverkning), trött (men det kan lika gärna vara för att sonen stökar på nätterna), grinig (antagligen för att jag tror att det är kört).

• Kvinna32

Ruvdag 14 idag, inte tjuvtestat än för jag vågar inte, men visst borde det synas nu om det är nåt?