• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

Åh tjejer.... Jag har ju testat varje dag sedan ET för att se hur lång tid det tar för Ovitrellen att gå ur kroppen. Igår var testet helt blankt. Jag slängde ner det i lådan med de andra och gick vidare med livet. Tog upp alla test igårkväll och då syns ett svagt men tydligt streck på det, tidigare, helt blanka testet. Man får ju inte lite på så gamla test så jag tänkte inte så mycket mer på det.

Imorse tog jag ännu ett test och inom angiven tid så finns det där.... strecket.

Jag känner igen det här så jag ropar inte hej, men så här ser det ut på rd 6. Sitter ni vid en lap top så syns det bättre om man vinklar skärmen.

• Petto 83

Usch! Nu är det inte kul längre. Har sen förra torsdagen tagit dubbla sprutor så nu finns det inte en fläck som inte är blå och öm like hell.

Hoppas verkligen att ikväll är sista gången för nu är det mycket ångest innan och sprutskräcken gör sig mer och mer påmind då det nu gör så rackarns ont.

Håller tummarna för er ruvare och hoppas verkligen att ni får era välförtjänta + nu lagomt till jul

• A79
    drömmer om ett barn

Nej vad tråkigt... Jag hoppas verkligen att det bara är för tidigt att se!!!
    Det är ju iaf 11 dagarkvar till riktiga testdagen så jag håller tummarna,
    alla tummar & tår för dej nu!!  

Å här händer nada... iaf gällande bebis...Obestämd    
    Drömde inatt oxå att jag kommer gå över tiden vilket jag inte vill!!!
    Skulle va mysigt att ha en liten en till Jul & kunna tex sitta bekvämt & äta julbord osv :)
     & hoppas verkligen du får ditt plus innan Jul!!!!!  

• EEJ
    Petto 83 skrev 2012-12-09 09:27:21 följande:
    Usch! Nu är det inte kul längre. Har sen förra torsdagen tagit dubbla sprutor så nu finns det inte en fläck som inte är blå och öm like hell.
    Hoppas verkligen att ikväll är sista gången för nu är det mycket ångest innan och sprutskräcken gör sig mer och mer påmind då det nu gör så rackarns ont.
    Håller tummarna för er ruvare och hoppas verkligen att ni får era välförtjänta + nu lagomt till jul
    Jag fick också massor med blåmärken på magen, såg itne bra ut! Men de är borta nu....
  • Petto 83

A79: hoppas verkligen ni får er skatt före jul. Våran son var beräknad 14/12 men kom 6/12 så jag han med julbord både med och utan mage och det är ju betydligt mer njutbart utan mage. Och sen myset med den lille...

• Petto 83
    EEJ skrev 2012-12-09 09:54:19 följande:
    Jag fick också massor med blåmärken på magen, såg itne bra ut! Men de är borta nu....

Nä, fy bubblan. Sj har jag mina där bak
  • A79
    Petto 83
    Tack Glad

Har en vän oxå hennes var beräknad 11 dec & fick den 31a dec...
    Kanske efter att hon berättat det att jag fick denna dröm??    

Har du blåmärken där bak? 
  • Petto 83
    A79 skrev 2012-12-09 10:24:36 följande:
    Petto 83

Tack

Har en vän oxå hennes var beräknad 11 dec & fick den 31a dec...

Kanske efter att hon berättat det att jag fick denna dröm??    

Har du blåmärken där bak? 

Så är det säkert. Man drömmer ju en hel del lustiga saker som gravid. Men alla jag känner som fått första tidigt har även fått andra tidigt :)

Ja, har ingen valk på magen att sticka i så då får det bli på baken haha
  • A79
    Petto 83 skrev 2012-12-09 10:52:11 följande:

Så är det säkert. Man drömmer ju en hel del lustiga saker som gravid. Men alla jag känner som fått första tidigt har även fått andra tidigt :)
    Ja, har ingen valk på magen att sticka i så då får det bli på baken haha
    Hahahahaah....& hahah.. va?
    Ingen valk på magen!!!
    Förlåt.. jag hånar inte kanske lite mer avundsjuka!
    Just som det är nu har inte jag heller en valk på magen den är mest som en stor badboll för tillfället men annars har jag valkar hihi :) men då får du ta sprutor där bak.. aj!!