• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

När man går på IVFkliniken i Umeå ingår det ett VUL innan man skriver in sig på MVC...i vårt fall när jag var gravid med dottern hann jag med tre VUL på kliniken innan de var redo att släppa mig, jag hade blödningar och när de mätte henne så var hon mindre än hon borde varit, så de ville se att allt var ok innan. Alla VUL var gratis.
    Hoppas du hittar en tid för VUL, det är helt fantastiskt att se hjärtat slå!!!

• Norris
    drömmer om ett barn: Japp, igår blev det ET Skrattande Dom hade tinat två ägg men bara ett ägg hade klarat sig, men det såg visst jättefint ut så jag e nöjd ändå. Fick testdag 1/1. Lite sent tycker jag, 21 dagar efter et av blasto. Jag kommer säkert att testa tidigare =)

EEJ: Stort grattis!!! Skrattande
  • EEJ
    Norris skrev 2012-12-12 09:56:11 följande:
    drömmer om ett barn: Japp, igår blev det ET Skrattande Dom hade tinat två ägg men bara ett ägg hade klarat sig, men det såg visst jättefint ut så jag e nöjd ändå. Fick testdag 1/1. Lite sent tycker jag, 21 dagar efter et av blasto. Jag kommer säkert att testa tidigare =)

EEJ: Stort grattis!!! Skrattande

21 dagar var faktist sen. Vem satte in? Av Dr Sol fick jag testdag på rd 17 med blasto.
  • A79
    EEJ skrev 2012-12-12 10:02:34 följande:

21 dagar var faktist sen. Vem satte in? Av Dr Sol fick jag testdag på rd 17 med blasto.

Tror jag fick vänta 21 dagar oxå...hade dock ingen blastro
  • Norris
    EEJ skrev 2012-12-12 10:02:34 följande:

Det var Dr. Sol som kom fram till datumet.

Han skrev dessutom ut Trombyl också. Vad är det bra för?
  • EEJ

Oj vad klippt mitt inlägg blev.... Till er som blivit gravida alltså: vilken vecka blev det VUL? Och gjorde ni det i Umeå eller fick ni höra det på er hemklinik?

• ak15

EEJ: fick du en blasto tillbaka? fick sj en blasto tillbaka 7/12 ruvdag 5 idag alltså inge plus i morse (bara svagt svagt på billiga tester men vet inte om jag kan lita på de svårt o se om de e färg) när plussade du? testade du varje dag? är sj testnarkoman ;) Grattis till graviditeten iaf :)

• A79
    EEJ skrev 2012-12-12 10:39:05 följande:
    Oj vad klippt mitt inlägg blev.... Till er som blivit gravida alltså: vilken vecka blev det VUL? Och gjorde ni det i Umeå eller fick ni höra det på er hemklinik?

Fick göra VUL hos Jenny faktist Även hon som gjorde ÄP & ET på mig & VUL blev v 8