• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ
    Sofiali77 skrev 2012-12-10 20:46:52 följande:
    Stort grattis EEJ!

Här gick det åt skogen som vanligt, men det kände jag på mig redan i torsdags. Fick rosa spottings på lördagen och då tjuvtestade jag. Fetminus. Så nu får vi se när vi går vidare. Vi har ett färskförsök kvar från tre-packet, sen lägger vi nog ner det här. Jag har för tillfället inte nån lust att gå igenom hela behandlingen igen kroppen börjar känna sig sliten, men så småningom ska vi nog använda upp det. Får se hur man känner sig om några veckor när den värsta besvikelsen har lagt sig.

Fick brev idag om att vi fick 2 blasto till frysen, men de kommer vi nog inte använda.

Ska nog övertala min man att ställa sig adoptionskö istället. Då vet man ju att det blir barn iaf.

Lycka till ni andra som snart ska testa! Håller tummarna för er!
    Tråkigt att höra att du gett upp hoppet, men du har inte testdag förrän slitet på den här veckan va? Jag känner igen den där slitna känslan, jag skulle inte orka gå igenom hela hormonkarusellen igen.  Varmt lycka till med vilket beslut ni än tar!
  • jennyz

Sofiali77 och kvinna32; många kramar, ta hand om varandra och låt kroppen få ny energi nu över julen, hoppas 2013 är erat år!!!

• EEJ

Starkare streck idag och väldigt tydligt plus med cb. Jo jag är nog gravid ändå. Tjoho. Nu väntar jag på td som är nästa vecka.

• Äppelkaka

Sofiali77 och Kvinna32: Vad tråkigt att höra! Det är ju så otroligt tråkigt att få det bekräftat med ett negativt test.

Jag har skälv väldigt svårt att tro att det skulle kunna gå vägen, misslyckande är man ju liksom van vid det här laget och vet hur det fungerar. Att bli gravid en gång till känns nästan om att be om för mycket :-S

• EEJ

Kvinna 32 och Sofiali77: jag blir så ledsen för er skull. Det känns alltid lite extra när det inte lyckas för de som ruvar samtidigt som en själv. Jag säger som Jennyz: 2013 blir Ert år!!!

Hur går det för er andra som har testdag snart, någon som har tjuvtestat?

• jennyz

Inga tjuvtest än för mig i alla fall, har TD 18/12, RD 11 idag... Avvaktar ett tag till i alla fall... ;)

• A79
    EEJ Jag vågar nog GRATTA nu!!! Weeeee vad roligt!!!Solig

Varghona Håller tummarna för dej..då testdagen är först den 17e! 
    Blödningen behöver inte betyda negativt alltid!!Flört

Kvinna32 & Sofiali77!!!
    Beklagar verkligen !! Säger som dem andra!
    2013 blir ERT år!!!

drömmer om ett barn
    Hur känns det för dej än så länge? 

Äppelkaka Låter inge kul att man är van vid misslyckanden
    Hoppas att du får lite mer hopp än att vänta dig misslyckanden!