• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Yrja M

Hej! Vet ni någonstans man kan göra privat vul i Umeå/Västerbotten?

Jag har hittat igen norrlandskliniken men dom verkar ha väldigt begränsat med tider. Finns det fler?

• Nektar

Åh, kliniken skulle ringa idag eftersom jag tog nya prover imorse. Men dem har inte ringt :( Imorrn är det planerat insättning men vet alltså inte om mina värden är tillräckligt bra. Eventuellt ville de ta tester även imorrn bitti men det blir ju inget av nu, har inga remisser. Ville så gärna veta hur det stod till, varje timme jag inte vet säkert hur det blir tär så mycket! Anställningsintervju imorrn fm också som inte gör en mindre orolig. Tänk om man kunde sluta oroa sig någon gång och endast tänka positivt!!

• barreliten

[quote=67904333][quote-nick]Nektar skrev 2012-12-11 13:15:42 följande:[/quote-nick]

barreliten skrev 2012-12-11 11:07:03 följande:
    Jag är i vecka 8 nu :) Går in i vecka 9 imorgon. Jag mår bra, känner av lite värk i magen nån gång om dagen men det är bara korta stunder. Känns som lättare mensvärk. Jag mår lite illa på morgnarna men jag kräks inte längre, bara jag äter så blir det bättre. Är fortfarande svullen om magen efter ÖS men den har minskat lite. Jag ska på UL nästa torsdag 20/12 och det känns spännande och läskigt!! EEJ: grattis till pluset!!! Och till alla i tråden så håller jag tummarna så hårt att 2013 ska bli lyckans år för oss alla!!
    Ok, redan v 9! Förstår att det är med spänd förväntan ni inväntar UL! Vet era släktingar om att du är gravid? Några vet det men inte alla, tänkte berätta för fler efter UL
  • jenads
    barreliten skrev 2012-12-11 11:07:03 följande:
    Jag är i vecka 8 nu :) Går in i vecka 9 imorgon.
    Jag mår bra, känner av lite värk i magen nån gång om dagen men det är bara korta stunder. Känns som lättare mensvärk. Jag mår lite illa på morgnarna men jag kräks inte längre, bara jag äter så blir det bättre. Är fortfarande svullen om magen efter ÖS men den har minskat lite.

Jag ska på UL nästa torsdag 20/12 och det känns spännande och läskigt!!

EEJ: grattis till pluset!!!

Och till alla i tråden så håller jag tummarna så hårt att 2013 ska bli lyckans år för oss alla!! Hjärta

redan vecka 9 spännande med ul
  • Yrja M

Jag undrar om ni alla gör tidiga vul? Jag är gravid i vecka 7 (efter IVF PGD) men när jag ringde kvinnokliniken för att boka vul sa dom att dom slutat göra tidiga vul för att det visat sig att IVF graviditeter inte skiljer sig från vanliga graviditeter. Det skulle bli ul först i vecka 18.. Obestämd

• EEJ

Va låter konstigt! Dr sol sa att jag skulle gå på tidigt vul efter jul om den här insättningen mynnade ut i en graviditet. Vem pratade du led?

• Yrja M
    EEJ skrev 2012-12-11 20:51:45 följande:
    Va låter konstigt! Dr sol sa att jag skulle gå på tidigt vul efter jul om den här insättningen mynnade ut i en graviditet. Vem pratade du led?
    Jag ringde till kvinnokliniken och blev uppringd av en kvinna, minns ej namn.

Jag har gjort min IVF PGD utomlands (då vi blev nekade hjälp av landstinget) så jag har nog hamnat lite "utanför systemet".. suck

Ingen som vet var man kan göra vul privat?
  • Yrja M
    EEJ skrev 2012-12-11 21:09:59 följande:
    Yrja- var bor du? I Umeå kan man boka privat VUL.
    Jag bor i Västerbotten, dock ej i Umeå men jag ska dit nästa vecka så jag hoppas hitta en tid då. Jag kollade norrlandskliniken men dom hade ont om tider då. Vet du om det finns fler ställen man kan boka vul privat?