• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar
    jennyz skrev 2012-12-08 17:17:45 följande:
    3villbli4: wow vilket kanonbra resultat, håller tummarna att h*n fäster nu! TD på julafton...hoppas på bästa julklappen!!

Jag har också läst att det är TD 21 dgr efter ÄP nuförtiden, så vilken RD det blir beror på hur länge de odlat innan ET...

Tack för svaret. Är väl det att jag läst för snabbt någon gång när någon menade 18 dagar efter insättning. 21 dagar alltså, huga vilken lång väntan!
    Har ännu en fråga: efter insättning vilka förhållningsregler/restriktioner brukar man då få? Hur mycket bör man vara ute och röra sig innan det har fäst, kan man gå och julhandla en hel dag tex?
    Nu ska tilläggas att det inte är helt hundra att jag får sätta något ägg åter imorgon, beror på proverna jag tog idag. Har mått rätt dåligt efter äp :( Men jag hoppas fortfarande! Vi har dessutom väldigt många av bra kvalitet kvar så det ser lovande ut, då vill man ju gärna få en färskis tillbaka!

Petto83: Fruktansvärt att behöva ta i baken, måste göra jätteont! Gick det inte att ta i låret? Tyckte någon broschyr instruerade om det tillvägagångssättet. Men nu är det över med sprutorna för denna gång va?

EEJ: Håller tummarna att plusset håller i sig, vore ju superroligt!

Sofiali77/Kvinna32: Beklagar! Hur tänker ni kring framtiden, försöker ni igen? har ni i frysen?

Drömmer om ett barn: Har du testat ännu? Ska du testa tidigt?

Jag tänker lite så att inför julen skulle jag nog vilja veta om det tagit sig så jan hinner samla mig till alla middagar osv. Men återstår att se hur jag gör om det blir insättning!    

Barreliten: Vilken vecka är du i nu? Hur mår du?                
  • barreliten
    Nektar skrev 2012-12-11 10:33:06 följande:
    Barreliten: Vilken vecka är du i nu? Hur mår du?                
    Jag är i vecka 8 nu :) Går in i vecka 9 imorgon.
    Jag mår bra, känner av lite värk i magen nån gång om dagen men det är bara korta stunder. Känns som lättare mensvärk. Jag mår lite illa på morgnarna men jag kräks inte längre, bara jag äter så blir det bättre. Är fortfarande svullen om magen efter ÖS men den har minskat lite.

Jag ska på UL nästa torsdag 20/12 och det känns spännande och läskigt!!

EEJ: grattis till pluset!!!

Och till alla i tråden så håller jag tummarna så hårt att 2013 ska bli lyckans år för oss alla!! Hjärta
  • 3villbli4

EEJ: Stort grattis till plusset !! Spännande att höra om det är en eller två som fäst.

• jennyz

Nektar: åt mig har de sagt att jag ska leva som vanligt förutom; väldigt hård fysisk aktivitet, julhandling lät bara trevligt... ;) får inte heller bada eller ha sex pga infektionsrisk, och ska tänka som att jag är gravid vad gäller vad jag stoppar i mig, ingen sprit, mögelostar mm...

• Petto 83

Nektar: precis som Jennyz säger. Leva som vanligt. Sist sa även solensten: utsätt dig inte för onödig fara som tex köra/åka mc hihi tyckte det var lite kul.

Själv hade jag tänkt ta bilen till lillIca idag men då magen totalhavererat vågar jag knappt mig utanför dörren :-S

• Nektar
    barreliten skrev 2012-12-11 11:07:03 följande:
    Jag är i vecka 8 nu :) Går in i vecka 9 imorgon.
    Jag mår bra, känner av lite värk i magen nån gång om dagen men det är bara korta stunder. Känns som lättare mensvärk. Jag mår lite illa på morgnarna men jag kräks inte längre, bara jag äter så blir det bättre. Är fortfarande svullen om magen efter ÖS men den har minskat lite.

Jag ska på UL nästa torsdag 20/12 och det känns spännande och läskigt!!

EEJ: grattis till pluset!!!

Och till alla i tråden så håller jag tummarna så hårt att 2013 ska bli lyckans år för oss alla!! Hjärta

Ok, redan v 9! Förstår att det är med spänd förväntan ni inväntar UL! Vet era släktingar om att du är gravid?
    jennyz skrev 2012-12-11 12:39:00 följande:
    Nektar: åt mig har de sagt att jag ska leva som vanligt förutom; väldigt hård fysisk aktivitet, julhandling lät bara trevligt... ;) får inte heller bada eller ha sex pga infektionsrisk, och ska tänka som att jag är gravid vad gäller vad jag stoppar i mig, ingen sprit, mögelostar mm...
    Ok, låter ju bra. Jag kommer nog vara hispig oavsett råd om jag känner mig själv rätt! Men mögelost? Har jag aldrig hört förut, men äter det iofs inte heller ofta...
    Petto 83 skrev 2012-12-11 13:12:05 följande:
    Nektar: precis som Jennyz säger. Leva som vanligt. Sist sa även solensten: utsätt dig inte för onödig fara som tex köra/åka mc hihi tyckte det var lite kul.

Själv hade jag tänkt ta bilen till lillIca idag men då magen totalhavererat vågar jag knappt mig utanför dörren :-S
    Ok. Vad har då hänt med magen?

• Emilotta

EEJ!!!! Jättestort grattis! vad glad jag blir för er!

till er som fått minus skickar jag många varma styrkekramar!  

• Petto 83

Nektar: mögelost är för att den inte är tillagad och mögelsporer i.

Hoppas du är så pass bra att du får göra Et.

Och vad som hänt med magen vet jag inte. Kanske uppror efter alla preparat el så är kroppen bara lite slutkörd.

• Varghona
    A79 skrev 2012-12-11 10:04:44 följande:
    EEJ Jag vågar nog GRATTA nu!!! Weeeee vad roligt!!!Solig

Varghona Håller tummarna för dej..då testdagen är först den 17e! 
    Blödningen behöver inte betyda negativt alltid!!Flört

Kvinna32 & Sofiali77!!!
    Beklagar verkligen !! Säger som dem andra!
    2013 blir ERT år!!!

drömmer om ett barn
    Hur känns det för dej än så länge? 

Äppelkaka Låter inge kul att man är van vid misslyckanden
    Hoppas att du får lite mer hopp än att vänta dig misslyckanden!

TACK! Det var samma visa vid förra försöket, så kan nog räkna med att det är kört även denna gång :(