• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Äppelkaka
    Kvinna32 skrev 2012-12-10 11:40:53 följande:
    Ruvdag 14 idag, inte tjuvtestat än för jag vågar inte, men visst borde det synas nu om det är nåt?

Ja, visst syns det idag Fast jag törs inte testa, hatar att behöva se negativa test i onödan, då får det hellre komma blod :-/
  • EEJ

Kvinna32- det borde definitivt visa på rd 14.

Äppelkaka- jag är precis tvärtom, jag vill veta innan mensen kommer....

• A79

Jag tjuvtestade aldrig! var livrädd att det skulle visa minus.. ville knappt testa på testdagenFörvånad

• Petto 83

Kvinna32: förstår dig. Så länge man inte testat så finns alltid hoppet. Men jag håller tummar och tår för er.

Med Lilleman testade jag på rd 12 men det var bara för att blödningen kom då gången innan. Det var ganska tydligt + men sen är det ju olika.

• Äppelkaka
    A79 skrev 2012-12-10 14:02:51 följande:
    Jag tjuvtestade aldrig! var livrädd att det skulle visa minus.. ville knappt testa på testdagenFörvånad

Jag har varit likadan. När jag väl blev gravid så testade jag till slut under "tvång" på kvällen för min man ville ju ockås veta Jag darrade som ett asplöv med den där förhatliga stickan i handen som tidigare bara gett negativa besked. Sedan blev förstås den kvällen en av de bästa i mitt liv
  • Petto 83

Blev uppringd av Jenny idag och då proverna såg bättre ut och jag mår lite bättre så utgår vi ifrån att det vänder nu...pust äntligen.

Fick även tid för vul 7/1 för planering hur vi ska göra med nästa behandling. Dom verkar lite rädd för mina äggstockar nu haha men men vi har ju lyckats förut

• A79
    Äppelkaka skrev 2012-12-10 14:52:02 följande:

Jag har varit likadan. När jag väl blev gravid så testade jag till slut under "tvång" på kvällen för min man ville ju ockås veta Jag darrade som ett asplöv med den där förhatliga stickan i handen som tidigare bara gett negativa besked. Sedan blev förstås den kvällen en av de bästa i mitt liv

Ja & när jag tog mod att testa var testet trasigt...visade ingenting bara blankt! Så vart tvungen köpa nytt test efter jobbet den dagen.. det var ingen rolig arbetsdag.. men som sagt på kvällen visade ett plus & man blev ju så otroligt glad :)
  • drömmer om ett barn
    EEJ: Härligt att testerna visar två streck igen! Skrattande Förstår att du vill att det ska synas starkare nu direkt men det kommer säkerligen snart. Har också hört att man ska vänta minst två dagar emellan varje test. Hejar på er ska du veta, det måste gå vägen nu!

Sofiali77: Hur går det för vår ruvare som är etta i listan? Inte många dagar kvar till TD.. Solig

Äppelkaka: Jag är jättetrött och har ömma bröst (biverkningar av Crinone) och har haft mensvärk till och från i flera dagar. Detta hade jag aldrig vid första försöket men däremot vid vår FET och då trodde jag det var ett tecken på graviditet eftersom det pågick under så väldigt många dagar. Men denna gång låter jag mig inte luras.

Knip i äggstockarna borde vara ett gott tecken tycker man. Det kan inte vara så att du blivit gravid dessa gånger men fått tidigt missfall?

Freja150: Illamående låter som ett gott tecken! Glad Alltid enklare att räkna ut BIM när det är ostimulerat, med hormoner i kroppen kan det bli lite hur som helst. Bäst att tant röd håller sig borta nu!

Norris: Håller tummarna för er imorgon! {#emotions_dlg.flower}

A79: Hoppas inte det var en sanndröm, ni måste ju få mysa med plutten till jul.. Tomte

Det sägs att gravida ofta har märkliga drömmar. Någon i tråden som erfarit detta? Måste ha med alla hormoner att göra.. Tungan ute

jennyz: Jag drömmer ofta att jag är gravid, föder barn osv.. Förstår inte varför kroppen plågar en med sådant.. om man nu inte vill ha dessa drömmar vill säga. Det känns så verkligt och när man vaknar känns livet bara ännu jobbigare då man inte vet om man någonsin kommer få uppleva denna lycka.

vårt 2012: Vad skönt att mensen kom igång. Det är mycket som händer under dessa behandlingar så kan faktiskt förstå att kroppen strejkar till slut!

Petto 83: Jättebra att proverna ser bättre ut och du mår bättre. Ja, nu lär dom passa sig för dina äggstockar! Skrattande
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-12-10 15:06:07 följande:
     A79: Hoppas inte det var en sanndröm, ni måste ju få mysa med plutten till jul.. Tomte

Det sägs att gravida ofta har märkliga drömmar. Någon i tråden som erfarit detta? Måste ha med alla hormoner att göra.. Tungan ute

OJAAA! Har haft massor med drömmar nu! vissa så konstiga att jag inte ens kan återberätta dem..??
    & alla drömmar handlar om bebis i magen.Flört

Ni som ruvar drömmer ni oxå?
    Förstår att du annalyserar varenda kännsel nu & försöker tyda vad det kan vara Glad

Minns bara att jag hade så väldigt ont under ruvardagarna & trodde att missfall var på G.
    Men så var inte falletGlad