• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Äppelkaka

Tack för tumhållning Jag känner att jag lite dålig på att titta in här och det hinner hända så mycket för er som jag glömmer att kommentera fast jag egentligen vill.

drömmer om ett barn och EEJ: Jag förstår vad ni menar, man an sin kropp rätt bra vid det här laget och även om jag inte vågar mig på att testa så känner jag mig inte positiv just nu. Vid förra FET så kändes det precis som när jag blev gravid men så stannade det av och det blev inget. Likaså känns det den här gången, som om det fäste under några dagar men nu känner jag inget särskilt. Så om inga under sker och gravidtecknen kan variera massor så tror jag att det är kört.

3villbli4: Härligt! Håller tummarna nu och skönt med så många i frysen   

• Freja150

Nektar: Grattis till så många ägg! Håller tummarna för att riktigt många klarar av flerdagarsordlingen! Blev lite nyfiken, har för mig att du skrev att ni hade 2 IVF och ett FET kvar, uppfattade jag det rätt? Vilket landsting tillhör ni i så fall?

3villbli4: grattis till ruvarstatus! Alltid skönt att veta att det finns några eskimåer som väntar i frysen!   

drömmer om ett barn, Äppelkaka, EEJ: RD6 idag och eftersom detta skett i ostimulerad cykel borde mensen komma på onsdag (om jag nu inte är gravid =)). Har känt mig lätt illamående sedan i onsdags, och oftast när jag får så innan mens är det bara sista dagarna innan mensen kommer så jag hoppas att detta är ett gott tecken! Kommer inte att tjuvtesta förrän möjligen nästa helg om inte mensen kommer i veckan.

• Freja150

Nektar: Förslåt jag blandade ihop dig med vårt2012 angående det där med antal behandlingar!

• Norris

Nu har jag en fråga här som jag kom att tänka på idag.
    Vid stimulerad FET, har man egen ägglossning då innan återförandet? Hur kan man va säker på att äl blir innan återföringen? Vad händer om äl blir efter? Eller blir det ingen äl då?

Oj, känner mig så himla korkad nu. Känns som man inte kan någonting om hur kroppen fungerar. Hade gärna velat ha mer info av kliniken på exakt vad som händer med kroppen under behandling.

• jennyz

När man gör stimulerat FET äter man mediciner för att inte få ÄL, man börjar med medicinerna i tid så inga foliklar utvecklas, alltså finns inget som kan ägglossa, däremot bygger de upp slemhinnan...
    Förstår dig, det är mycket att försöka förstå sig på!! Fråga på så har säkert någon här lite svar till dig... ;)

• Norris

jennyz: tack för svaret :)
    Anlednigen till att jag kom på detta nu är jag har fått äl-känningar idag och det kändes fel. Tänkte att jag ska väl ändå inte ha äl nu?? Jag har ju FET på tisdag. Äl-tester ger aldrig utslag på mig så det är inte lönt att testa. Men vad händer om jag faktiskt har haft äl nu och ändå gör fet på tisdag?

• jennyz

Har du nyligen varit på VUL? De har alltid kollat på mig några dagar innan planerat FET så inga äggblåsor finns och att slemhinnan såg fin ut, fick avbryta ett försök då det fanns en blåsa... Kroppen kan säkert spöka, då den är van att ha ÄL ung denna tid i månaden... Jag hade en hel del biverkningar av femanest, mådde sämre under den tiden än vid färskt försök...

• Norris

Jag var på vul i måndags, men läkaren sa inget. Han kollade mest bara tjockleken på slemhinnan. Men brösten ömmar, har svårt att sova, är törstig och fruktansvärt rastlös vilket stämmer precis in på äl. Antagligen är det bara fermanesten som spökar :) brukar inte ha såhär tidig äl.

• jennyz

Då är det nog bara kroppen som spökar, annars skulle doktorn sagt något... Femanesten fick mig att känna mig väldigt gravid, trots att det inte var så, kände mer då jag gjorde stim FET än när jag var gravid...
    Dags att sova nu...jag ligger och funderar så mycket så jag kan inte sova, RD bara 8 idag!!! Fasar för kommande vecka då jag brukar få blödning RD 11-13...