• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EbbaGrön
    turtle01 skrev 2012-12-17 15:58:40 följande:
    Åh, så roligt A79!!! Stort grattis till den lille! Hoppas ni mår bra! (Själv var jag på rul idag, fått veta att det är en liten tjej i magen! )
    Grattis vad mysigt med en liten tjej =) 
  • EbbaGrön
    A79 skrev 2012-12-17 15:11:16 följande:
    HjärtaNi kan plocka bort mig från listan..
     jag är inte längre gravid!!!
    Fick min fina pojke den 14e & idag fick vi komma hem!!!
    Nu ska jag fortsätta mysa...(LYCKLIG)Hjärta

Åhåå, vad underbart, GRATTIS !!!!
  • EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-12-18 20:53:15 följande:
    Vad kul att ni är ett gäng som har plussat nyligen!!Så spännande:)

Jag har varit på vul idag och allt såg bra ut. Vilken lättnad. Den lill* sprattlade och räckte ut tungan:) Är beräknad runt den 23 maj.

Åh, underbart! Grattis!

Vad sa IVF-kliniken för bf datum till dig och vad sa dom för bf datum när du gjorde RUL?`
    IVF sa 15maj till oss och vi fick på RUL 12maj.    
  • mammaidamaria

Ebbagrön: Den första som räknat lite på datumet var bm på inskrivningen och då fick vi den 23 maj och igår på rul så sa kvinnan att hon skulle inte rucka på datumet, men de kunde skilja några dagar..typ den 28.

• EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-12-19 17:52:48 följande:
    Ebbagrön: Den första som räknat lite på datumet var bm på inskrivningen och då fick vi den 23 maj och igår på rul så sa kvinnan att hon skulle inte rucka på datumet, men de kunde skilja några dagar..typ den 28.

Ok =)
    Hur mår du annars då?

• mammaidamaria

EbbaGrön.: Jag mår bra! Det enda som är lite jobbigt är att jag samlar lite vätska i händer och fötter. Hur mår du? Vet du vilket kön det är du väntar?

• Nektar

Efter alla era plus kunde jag inte hålla mig längre. Hade ÄP den 7/12 och satte tillbaka en jättefin blasto den 12/12. Tycker mig ha mått illa de två senaste dagarna till och från. Men det kan väl ha varit andra orsaker också (pravidel kanske?). Hur som visade testet bara 1 streck. Är lite osäker på om testet kan ha tagit skada av att ligga ute i brevlådan i grov kyla, men då hade det väl inte visat något streck alls om det varit trasigt?
    Har även molvärk till och från runt blygdbenet. Var nästan övertygad om att det skulle bli ett plus, men icke...! Tror ni att det kan vara för tidigt? Svårt att säga förstås. Bara rikta in sig på att det blir FET i februari eller nått. Vi fick brev i veckan att det blev 7 st infrysta blastisar. Men det tunga är förstås att ingen verkade vara lika fin kvalla på som den vi satte in plus de lägre chanserna att lyckas vid FET. 
    Denna vecka har inte varit rolig, fick även nej från jobbet jag sökt och var mycket nära att få. MEN nu får jag ju mer tid på mig att skaffa en inkomst samt jobb innan jag blivit gravid...arbetslös för första gången med start efter nyår, då lär man ju inte fundera alls på denna resa med all den lediga tiden det innebär...    

• saramandis

En fråga till er som gör IVF behandling i UMEÅ, vad är det som gäller med syskon försök? Betalar man själv eller Landstinget? Har ett barn sen tidigare som kom till utan någon behandlingGlad

• Petto 83
    saramandis skrev 2012-12-19 21:01:34 följande:
    En fråga till er som gör IVF behandling i UMEÅ, vad är det som gäller med syskon försök? Betalar man själv eller Landstinget? Har ett barn sen tidigare som kom till utan någon behandling

Om det är ett gemensamt barn så får man betala behandlingen själv tyvärr.
  • Emilotta

EEJ: det verkar vara olika med progesteron men jag fortsatte till v. 11-12 tror jag. även om de säger att kroppen börjar producera själv men det kändes skönt att fortsätta för att vara på den säkra sidan.