• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

Ha ha ser att jag skrev att jag har VUL 2012, om någon ska uppdatera listan så kan ni ju lägga till 2013 efter mig.

• EEJ

Ni som blivit gravida: hur länge har ni fortsatt med progresteronet?

• mammaidamaria

Jennyz: Vi fick en bild:)

Heli78: Lite bubbel och " pirr" men inga riktiga sparkar, du då? Inte länge kvar tills ditt rul, spännande! Ditt första barn?

• Kvinna32
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)

* Kvinna32 (4 försöket efter jul)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12

* Jennyz TD 18/12
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12
    * Norris TD 1/1

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
  • Kvinna32

Hej alla!

Jätteglad för Er som fått plus, ett stort lycka till!!

Själv fick vi minus igen och måste börja om helt från början då vi endast har två frysta kvar och chansen är stor att ingen klarar upptining då det behövts fyra st varje gång hittills.

Så nu tar vi en paus några månader och planerar köra en full IVF under början på nästa år.

• barreliten

Idag är ingen bra dag :( Har haft ont i magen hela dagen. Imorse kändes det som mensvärk men nu känns det mer som att jag har vart kissnödig för länge så magen gör ont. Går in i v.10 idag och har inte haft så här tidigare. Har bara haft lite små ont som har släppt efter nån minut.
    Vi ska på ultraljud imorgon och jag börjar bli lite nervös... Tänk om nått är fel :(

Någon av er andra som har känt av nått sånt här? Kan det vara växtvärk?

• mammaidamaria

Barreliten: Känner igen din beskrivning, är nog växtvärk. Du ska se att allting är bra! Men jag förstår din oro.

• heli78

Mammaidamaria: Lite som en fisk bara, men jag börjar känna mig säker på att det inte är gaser iaf. ;) Jo, det är första.

Barreliten: Det låter som växtvärk. Jag hade mycket av det i v 10-12 ungefär, sen har det lugnat sig lite. Men jag oroade mig också...

• barreliten

Tack för era svar! Känns lite bättre när andra upplevt det också. Då kanske det bara är vanlig växtvärk :)

• mammaidamaria

Heli78: De första jag ha känt när jag varit gravid är bubbel sedan som en fisk så det är nog den lill* du känner. I min mage drar och spänner de..tippar på växtvärk.