• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Äppelkaka

Nektar: Ja , vi kör i ostimulerad cykel eftersom jag har väldigt regebunden mens (alldeles för regelbunden, den kunde hoppa någon gång för att jag blir gravid....) så det lär bli ett FET i slutet av januari om allt går bra. Och visst skulle det kunna ha gett utslag på testet för dig, men jag vet ju att det är olika och att det kan dröja för en del innan man ser något.

• Norris

barreliten: åh vad härligt :)

Äppelkaka: vad skönt att få köra igång redan på nästa cykel. Väntan kan verkligen göra en galen.

• Äppelkaka
    barreliten skrev 2012-12-20 15:57:46 följande:
    Just nu är jag så otroligt lycklig!
    Vi har just fått se vår lilla lilla ärta. Den låg så glatt och sprattlade med armarna där inne. Allt såg jätte bra ut :)

Åh vad mysigt! Tänk att man kan tycka att det där lilla pricken är världens vackraste barn redan då
  • Varghona

Äppelkaka: har du gjort FET förr? Undrar lite hur det går till...Har fyra embryon i frysen och ett ivf kvar av tre försök. Har telenäten med läkaren den 7:e jan. Också väldigt regelbunden mens.

• jenads
    barreliten skrev 2012-12-20 15:57:46 följande:
    Just nu är jag så otroligt lycklig!
    Vi har just fått se vår lilla lilla ärta. Den låg så glatt och sprattlade med armarna där inne. Allt såg jätte bra ut :)

så mysigt
  • jennyz

Lite lite rosa på pappret och i lutinusgrejen ikväll... :( hoppas få sova gott inatt och inte se mer sånt på åtta-nio månader!!!!!!!!!!!!!

• EEJ

Jennyz- förmodligen bara sköra slemhinnor! Du kan nog sova lugnt!

• jennyz

Tack, har lite ont dock också, trodde på växtvärk innan jag gick på toan... Ligger med bovetekudden nu... Tar kanske ett nytt test imorgon bitti, det borde visa gravid +3 om hormonerna ökar, HOPPAS!!