• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83
    jennyz skrev 2012-12-20 23:59:36 följande:
    Tack!! Godnatt, ska försöka sova nu...

Hoppas allt är bra och att det bara är växtvärk.
  • jennyz

Det känns bättre nu och gravtest visar gravid +3 veckor vilket stämmer, ÄP var 3 veckor och tre dagar sedan, idag lite brunt, hoppas att inget mer sånt kommer!!! Känns länge till VUL 8 januari, lär testa fler ggr...

• A79

Hej allihopa igen!

Hoppas alla mår bra & ser att en hel del har plussat under tiden jag vart borta!Solig
    Stort grattis till er alla!!!

Min förlossning gick jättebra hela vägen faktist.
    Jag sprack ingenting down there & mår nu som en prinsessa!
    Däremot fick jag spinalhuvudvärk av ryggmärgsbedövningen.
    Dom gjorde en blodpadge på mig för att ta bort spinalhuvudvärken & det funkade!
    Tyvärr bara (en) dag den dagen vi fick åka hem :)
    Men igår började det avta & idag verkar den vara borta som tur är!
    Tydligen kan den där spinalhuvudvärken hålla i sig flera veckor om man har otur.
    Iaf när vi kom till förlossningen hade mitt vatten gått & värkarna var igång!
    Fick ligga i en skönt bad med tända ljus & äta lite kex med sambon.. verkligen som ett lyxhotell.. men sedan började värkarna bli ohanterbara så upp ur badet & föda fram en otroligt fin & go perfekt liten pojke!!Hjärta

• Petto 83
    A79 skrev 2012-12-21 10:37:40 följande:
    Hej allihopa igen!

Hoppas alla mår bra & ser att en hel del har plussat under tiden jag vart borta!

Stort grattis till er alla!!!

Min förlossning gick jättebra hela vägen faktist.

Jag sprack ingenting down there & mår nu som en prinsessa!

Däremot fick jag spinalhuvudvärk av ryggmärgsbedövningen.

Dom gjorde en blodpadge på mig för att ta bort spinalhuvudvärken & det funkade!

Tyvärr bara (en) dag den dagen vi fick åka hem :)

Men igår började det avta & idag verkar den vara borta som tur är!

Tydligen kan den där spinalhuvudvärken hålla i sig flera veckor om man har otur.

Iaf när vi kom till förlossningen hade mitt vatten gått & värkarna var igång!

Fick ligga i en skönt bad med tända ljus & äta lite kex med sambon.. verkligen som ett lyxhotell.. men sedan började värkarna bli ohanterbara så upp ur badet & föda fram en otroligt fin & go perfekt liten pojke!!

Gud, så underbarat blir alldeles tårögd. Dom kan verkligen ta väl hand om en på förlossningen. Skönt att huvudvärken börjat släppa, hört att den kan vara hemsk. Hoppas ni får n underbar tid framöver.
  • EEJ

Fick tid den 10/1 för VUL, det känns jättelångt borta!

• jennyz

Ja jag fick tid 8/1, tycker också att det är långt borta! Om det inte var julstängt så hade det nog blivit tidigare...

• Nektar

Skönt för dig Jennyz att det verkar vara i sin ordning. Håller tummarna att det fortsätter så och även för er andra!

Själv har jag börjat småblöda lite igår. Tog ett morgontest idag och det var lika blankt det. Så nu tänker jag ta ett glas vin ikväll och njuta av gott sällskap. Måste samla krafterna. Hoppas på att kunna släppa behov av jobbsökande och frågor kring barn under julhelgen.

Vi är alla, oavsett var vi är i behandlingen, mycket värda en trevlig jul. Men framför allt ber vi om ett fantastiskt Gott Nytt År!