• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Nektar och Jennyz hoppas det bara är lite gammalt skrot som kommer och att de små stannar kvar läääänge!!

• A79
    Petto 83 skrev 2012-12-22 14:32:58 följande:
    Nektar och Jennyz hoppas det bara är lite gammalt skrot som kommer och att de små stannar kvar läääänge!!
    Säger detsamma!!
  • jennyz

Fick rosa igår och sedan bruna flytningar, sedan inget mer sedan igår kväll.
    Hur går det för dig, inga blödningar hoppas jag!!!

• EEJ

Inga blödningar här, så vitt jag vet. Jag nös igår och det kändes som om jag sträckte mig i ligamentet i magen. Aj aj.

Jag blödde jättemycket i min förra graviditet, men min bebis höll sig kvar. De kunde inte se var blödningen kom från. Så länge det bara är rosa och brunt så är det nog bara slemhinnorna som protesterar! hoppas att ni får en lugn och fin julhelg!

• jennyz

Ja man kan ju hoppas, efter jag gjort inlägget så kom det en del, lutinus som såg ut som choklad ungefär... Ja det kan ju vara ok trots blod, förra graviditeten så fick jag någon klump också men allt var ok, kan ha varit andra embryot som släppte då... Men det är så drygt att vänta, skulle vilja ha VUL någon vecka tidigare, om det fortsätter kanske jag ringer KK i veckan och frågar om jag får komma dit..

• jennyz

Härligt för dig att slippa blödningar nu!! Tänk om det är två st där inne!!!

• Äppelkaka
    Varghona skrev 2012-12-20 19:52:41 följande:
    Äppelkaka: har du gjort FET förr? Undrar lite hur det går till...Har fyra embryon i frysen och ett ivf kvar av tre försök. Har telenäten med läkaren den 7:e jan. Också väldigt regelbunden mens.
    Oj, har inte kollat här på några dagar! Jo, jag har gjort 2 st FET tidigare och nu kör vi med ett tredje i januari. Det är väldigt enkelt; jag ringer dem när jag får mens och då får jag en tid för att göra vul (man kollar att slemhinnan är ok bl a). Jag får också en dag när jag ska börja ta ÄL-tester (oftast dag 9 eller 11 beroende på hur lång cykel du har) och när de ger utslag så ringer jag labbet och får då en dag för återföring. Väldigt enkelt i jämförelse med hela spray- och sprutprocessen

Vår son kom till genom vårt första FET så jag tror ju så klart stenhårt på att FET fungerar och kan vara ett bra alternativ. Om embryot klarar upptiningen så är det en stark liten prick man har och förre överläkaren här i stan sa att ibland kan det vara bättre att göra det i en naturlig cykel utan alla mediciner.

God Jul till er alla!
  • A79

Jag passar på att önska alla en GOD JUL!!!!
    & att den blir underbar!!! Kram alla!!