• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

God jul från mig med till alla ni underbara människor!!!!

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • jennyz

Nej EEJ!!! Ge inte upp, tänk på att du fick två tillbaka, det kan vara så att det finns minst en kvar!!!!!!!!!!! Många kramar!!!

• Äppelkaka
    EEJ skrev 2012-12-25 17:34:54 följande:
    Fan, blöder och har ont..., jag ger upp.
    Nej men stackare! Inte du också.... Hur är det nu då, har det lugnat sig eller fortsätter blödningarna?
  • EEJ

Både i förrgår och igår på e.m har jag fått kramp i äggstockarna och sedan har det kommi blod. Morgonen efter har det bara varit bruna flytningar kvar. Inget blod än så
    länge idag.... Men det är kombinationen av smärta och blod som inte tilltalar mig, känner m

• EEJ

mig väldigt skeptiskt till att det här ska gå bra. Får vänta till VUL den 10 jan.

• jennyz

EEJ: hoppas att det finns kvar åtminstone en därinne, det kan ju vara så att båda fäst och att det blivit missfall på en... Kom det mycket blod?? Håller tummarna att det ser bra ut på VUL!! Du har inte tänkt ringa KK och fråga om du får komma in på ett VUL där innan kliniken öppnar?

• EEJ

Jag pratade med en bm imorse och hon sa precis sköterskan på akuten att tt VUL så här tidigt inte kan ge det besked man vill ha. Även om de kan se en graviditet så kan de inte avgöra om den sitter eller är på väg ut, dvs om den är livsduglig. Jag blöder inte så mkt, behöver ingen binda el tampong.
    Tänkte köpa ett cb digital och testa, borde ju visa + 3, precis som ditt om det inte är ett mf