• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Ok, konstigt är du inte ung lika långt gången som jag? Jag gick in i v 7 i tisdags, och då bör man se om hjärtat slår om man kollar på VUL, har för mig att det var ung den tiden jag var på första kollen på kliniken förra gången... Jag testade igen idag och det visade också 3+, men det betyder inte att inget hänt, hcgnivån höjs väldigt snabbt i början av en graviditet, men sjunker inte lika snabbt om det blir MF tyvärr, men jag försöker hålla hoppet uppe.. Håller tummarna för dig också!!

• Äppelkaka

EEJ: Då har jag fortfarande förhoppningar om att det går bra för dig Förstår att det är jobbigt för blöningar vill man verkligen inte ha!

• EEJ

Inget blod idag *peppar peppar* men lite bruna flytningar.

• Äppelkaka

EEJ: Jag hade en hel del känningar i äggstockarna under de första veckorna när jag var gravid med sonen. Det var nästan det tydligaste tecknet under någon vecka minns jag. Så det behöver verkligen inte vara kört för dig, särskilt om du inte har några större blödningar

• EEJ

Inget mera blod, cb visar 3+ och illamåendet fr.o.m. hell har kommit. Någonting är det nog därinne men om det lever får jag inte veta förrän den 10 jan. Gott nytt år på Er!

• jenads
    EEJ skrev 2012-12-28 18:15:18 följande:
    Inget mera blod, cb visar 3+ och illamåendet fr.o.m. hell har kommit. Någonting är det nog därinne men om det lever får jag inte veta förrän den 10 jan. Gott nytt år på Er!
    det är en lång väntan tills januari
  • jenads
    jenads skrev 2012-12-28 18:19:15 följande:
    det är en lång väntan tills januari

jobbigt för dig att inte veta hur det är i magen
  • jennyz

EEJ: låter lovande!!! Håller med att det är länge att vänta!!! Vi kommer att fira nyår med ett kompispar, som vi kommer berätta för, annars skulle de tycka att det är konstigt att jag inte dricker... känns både kul och gruvsamt, det är drygt om det inte lever någon därinne...