• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

Jennyz: jag är ingen stordrickare i vanliga fall så nyår fixar jag utan problem. Vi firar dessutom med ett annat par som väntat barn i april så spriten flödar inte så att säga... Jag ska ringat Umeå på onsdag och kolla om de kanske har tid för mig under veckan.

• jennyz

EEJ: skriv vad de säger då, jag är också sugen att ringa! Men eftersom jag inte har ont eller blöder nu så tycker de säkert att det är onödigt, är rädd att få det till svar, är tillräckligt känslig som jag är nu...

• jennyz

Jag dricker inte så ofta heller, men med detta par brukar det bli en del... de har också gjort IVF tidigare och vet att vi vill ha syskon så det känns ok att berätta just för dem... Fick dock lite blod på pappret igen imorse, sedan inget mer i alla fall...

• Mirage

Hej allihopa!

Det var länge sedan jag var här! Har sett det har fyllts på med många nya vänner och att vi har fått vår första bebis i tråden! Grattis A79, så fantastiskt!

För er som inte sett mig här tidigare kan jag kort berätta att jag har endometrios som sitter på min högra äggstock. Detta har gjort att jag inte får några ägg från den äggstocken, utan får förlita mig på min vänstra sida. Gjorde äggplock första veckan i oktober i Umeå. Av 10 äggblåsor fick vi ut tre ägg, men inget av dessa var mogna o kunde därmed inte befruktas. Jag o min man hade bokat boende i Umeå och tagit ledigt tre dagar, men fick åka hem en dag tidigare med skägget i brevlådan. Det blev ett antiklimax av dess like, och jag orkade inte hänga kvar i i tråden på ett tag.

Nu har det gått en tid och jag är på G igen. Har sprayat sedan den 2:a december och ska börja ta sprutor den 2:a januari. Denna gång får jag spraya en längre tid och sen kommer jag att få ta Menopur istället för Gonal F. Jag kommer börja på en betydligt högre dos, nämligen 300 istället för 150 som förra gången. Dr Solenstens teori är att min kropp inte svarade så bra på medicineringen och när vi höjde sprutdoseringen i slutet så växte äggblåsorna till sig men själva äggen hängde inte med. Därför kommer vi att göra tvärtom denna gång. Planerat äggplock är v 3, så tiden går undan!

Känns så skönt att äntligen vara på gång igen och jag är glad över att se att det blivit några fler graviditeter under min frånvaro, samtidigt som jag blir ledsen för er som inte lyckats. Vi går alla igenom samma svåra process och jag känner för er allihopa <3!

Hoppas att ni alla haft en fin jul och att det blir en riktigt babyboom i tråden under 2013!!!

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * vårt 2012 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)

* Kvinna32 (4 försöket efter jul)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    Mirage

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12

* Jennyz TD 18/12
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12
    * Norris TD 1/1

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
  • A79

GOTT NYTT ÅR allihopa!
    Hoppas 2013 blir erat år!!Skål

Blir inte så mycket att sitta vid datorn med en liten en som ska ammas osv Tungan ute
    Medan han vilar försöker man vila själv & håller fortfarande på & kollar igenom alla pappas grejjer,
     allt tar sin tid.
    Men då & då tittar jag in här för & se om fler plussar!! Plus
    Är bara just nu så otroligt lycklig över vår lilla son!!
     & hans storebror är sååå förtjust i honom... Hjärta
    Att jag nu kan säga att jag har 2 underbara pojkar gör så jag känner mig sååå rik!!!Solig

• A79

Tack Mirage!!
    Hoppas det blir bättre den här gången  & att äggen mognar!!
    2013 smäller det!! Lycka till & kram!!Solig