Hej allihopa!
Det var länge sedan jag var här! Har sett det har fyllts på med många nya vänner och att vi har fått vår första bebis i tråden! Grattis A79, så fantastiskt!
För er som inte sett mig här tidigare kan jag kort berätta att jag har endometrios som sitter på min högra äggstock. Detta har gjort att jag inte får några ägg från den äggstocken, utan får förlita mig på min vänstra sida. Gjorde äggplock första veckan i oktober i Umeå. Av 10 äggblåsor fick vi ut tre ägg, men inget av dessa var mogna o kunde därmed inte befruktas. Jag o min man hade bokat boende i Umeå och tagit ledigt tre dagar, men fick åka hem en dag tidigare med skägget i brevlådan. Det blev ett antiklimax av dess like, och jag orkade inte hänga kvar i i tråden på ett tag.
Nu har det gått en tid och jag är på G igen. Har sprayat sedan den 2:a december och ska börja ta sprutor den 2:a januari. Denna gång får jag spraya en längre tid och sen kommer jag att få ta Menopur istället för Gonal F. Jag kommer börja på en betydligt högre dos, nämligen 300 istället för 150 som förra gången. Dr Solenstens teori är att min kropp inte svarade så bra på medicineringen och när vi höjde sprutdoseringen i slutet så växte äggblåsorna till sig men själva äggen hängde inte med. Därför kommer vi att göra tvärtom denna gång. Planerat äggplock är v 3, så tiden går undan!
Känns så skönt att äntligen vara på gång igen och jag är glad över att se att det blivit några fler graviditeter under min frånvaro, samtidigt som jag blir ledsen för er som inte lyckats. Vi går alla igenom samma svåra process och jag känner för er allihopa <3!
Hoppas att ni alla haft en fin jul och att det blir en riktigt babyboom i tråden under 2013!!!