• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Började året med missfall, kan inte vara annat känns det som, har blött en hel del ikväll, och haft ont i magen, delvis pga hård hård mage men i samband med blodet känns det rätt hopplöst...

• EEJ

Jennyz: låter jättetråkigt! Men vi tar inte ut något i förskott nu.... Har det kommit klumpar? Blöder du som en mens? Håller tummarna för att det bara är något tillfälligt!!

• jennyz

Ja det är ung som mens tyvärr...
    Vi är hos några kompisar och jag skulle vilja åka hem nu, men alla andra utom barnen är såklart bakis och sover fortfarande!

• EEJ

Jennyz: väck gubben och förklara läget, han får väl masa sig upp! Jag förstår att du vill hem. Håll mig uppdaterad!
    Jag hade också ont och blödde och räknade ut min bebis men jag är lite lur på att h*n är kvar... Mår så oerhört illa och det blir bara värre. Har du kvar några symptom??

• Petto 83
    jennyz skrev 2013-01-01 10:23:35 följande:
    Ja det är ung som mens tyvärr...

Vi är hos några kompisar och jag skulle vilja åka hem nu, men alla andra utom barnen är såklart bakis och sover fortfarande!

Fy va jobbigt. Hoppas verkligen att det inte är missfall. Vet precis hur det känns gällande blödningar men vet också att det inte behöver vara missfall... Håller

med EEJ att väcka din karl och fara hem. Håller tummar och tår att det går vägen för er Styrkekram
  • jennyz

Nu är vi hemma och har vilat ett tag, inget mer blod, men det var mycket inatt..känns inte som att det kan finnas någon kvar... Ringde gynakuten men jourläkaren hade fullt upp så hon sa att antingen får jag åka in på akuten eller vänta till imorgon, och akuten kändes konstigt så om inget mer händer så får jag vänta till imorgon...

EEJ: i ditt fall skulle det kunna vara två som fäst och enkvar, har inte höga förhoppningar på att vår lille lever... Ang symtom så har jag inte haft så mycket, illamåendet försvannvid jul...

• Jockelina
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * jenads (inväntar FET i Jan) 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * vårt 2012 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) 
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    Mirage

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET 
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari) 
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök) 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12 

* Jennyz TD 18/12 
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12 
    * Norris TD 1/1 

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
  • Varghona

Lite nyfiken om någon testat negativt på testdagen och sedan plussat någon/några veckor senare?

• Tinzu

för er som kommer ihåg mig, som tog en paus från IVF och lyckades på något magiskt sätt bli gravid spontant, idag är det dags för ultraljud i vecka 10+3

• jennyz

Tack och lov att det var en vänlig själ som ringde upp från KK, hon ville att jag skulle få komma så snart som möjligt så jag fick en tid 10.15, känns bra att få veta!!!

Tinzu: grattis!! Kul med VUL, hoppas du får en fin bild med dig på din guldklimp!